tanjug-mup-srbijetanjug-mup-srbije

Од данас записник о саобраћајном удесу више нећете моћи да подигнете у МУП-у, већ ће он електронски бити прослеђен осигуравајућим друштвима у којима су учесници удеса осигурали своје возило. То ће, кажу у Заједници осигуравача Србије, омогућити убрзану процедуру у наплати штете, али и ефикаснији рад екипа за увиђаје МУП-а Србије.

Када се деси удес, веома је битно проценити штету и улогу осигураника у њему. У случају мањих удеса и штете до 400 евра, можете да платите 100 евра излаз полиције на терен, добијете казну и казнене бодове код судије за прекршаје ако се утврди да сте криви. Зато је боље договорити се о кривици и попунити европски записник који имате у колима.

„По старом обичају или по старој пракси која је била, у Србији исплата штете и комплетирање документације је трајало и до два месеца. Када је европски записник у питању, може да се заврши за пет до седам дана“, каже Душко Јовановић из Удружања осигуравајућих друштава Србије.

Нови систем давања електронских записника односи се на удесе где није било повређених и погинулих већ само на удесе са материјалном штетом. За удесе са повређенима, записници се подижу у прекршајном суду.

По новом закону, јако је битно да, ако је удес са штетом изнад 400 евра, упамтите број регистарских таблица оних који су учествовали у удесу или да знате у ком осигурању имају полису.

Све даље радње око наплате штете решавате у осигуравајућим друштвима, а рок је до десет дана.

„Не мора грађанин више да одлази у МУП, не мора да плаћа таксе да би добио записник у руке и не мора са тим записником да одлази у осигуравајућу компанију. Осигуравајућа компанија ће имати записник у року од неколико дана, када МУП заврши увиђај и моћи ће да исплати штету далеко ефикасније него до сада“, каже Јовановић.

Ова метода треба да смањи администрацију и омогући брзу наплату штете, кажу надлежни, и додају да ће смањити притисак на МУП и његову администрацију и екипе које врше увиђај.

ТопПрес/ Извор: РТС