На Порталу еУправа од данас је доступан електронски упис будућих ђака првака, а у Канцеларији за ИТ и електронску управу кажу да је увођење те нове услуге захтевало повезивање 1.200 основних школа, 150 домова здравља и базе података четири министарстава.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић је презирао да је увођење те услуге захтевало повезивање око 30 различитих информационих система.

„Увођењем ове услуге још једном показујемо како је јавна управа успешан сервис својих грађана, како грађанима штедимо време, школама олакшавамо рад и унапређујемо транспарентност процеса уписивања првака“, навео је Јовановић.

На Порталу еУправе се налази упутство за родитеље како да упишу дете у школу електронски, од регистровања на Порталу еУправа и покретања услуге еУпис до заказивања термина за тестирање и упис детета.

Како је саопштила Канцеларија за ИТ и електронску управу, свака основна школа је у обавези да понуди термине за упис и тестирање за период од 1. јуна до 20. јула, а услуга еУпис ће бити доступна на Порталу од 28. маја до 10. јула.

Уколико случајно жељена школа није објавила термине или су сви термини попуњени потребно је да их грађани контактирају телефоном.

На Порталу еУправе, родитељима је на располагању и именик са контактима свих основних школа, као и контакт центар Министарство просвете, науке и технолошког развоја на броју телефона 011/7350-557, док су оператери доступни радним данима од 7.30 до 15.30.

У Канцеларији за ИТ и електронску управу објашњавају да родитељи могу на једноставан начин да закажу термин у жељеној основној школи за упис и тестирање детета.

Одласком у основну школу у заказаном термину родитељи завршавају све активности везане за упис, без потребе да доносе иједан папирни документ.

Термин у основној школи може да се закаже преко Портала еУправа или директним контактом са школом путем телефона или мејла.

Родитељ више не доноси извод из матичне књиге рођених, уверење о похађању предшколског програма, доказ о лекарском прегледу детета и потврду пребивалишта, јер ће сви подаци бити прибављени по службеној дужности електронским путем.

Изузетно, обавезно је донети у школу лекарско уверење ако је преглед извршен пре објављивања ванредног стања 16. марта или код приватног лекара, невезано за датум.

Услугу еУпис успоставила је Канцеларија за ИТ и еУправу у сарадњи са кабинетом председнице Владе, Министарством просвете, науке и технолошког развоја и Министарством здравља.

ТопПрес/ Извор: Танјуг