smart

Већина грађана Србије изјаснила се да пандемија корона вируса није драстично променила њихове навике коришћења е-услуга у односу на стање пре избијања пандемије, показују резултати истраживања јавног мњења које је Центар за европске политике (ЦЕП) спровео од 15. до 30. маја.

„Већина оних који су користили е-услуге за време пандемије кажу да су их користили у истој или приближној мери као и пре избијања пандемије. Супротно очекивањима, резултати показују да заинтересованост грађана за коришћење е-услуга није расла током пандемије ни у Србији, нити у суседним земљама“, изјавила је Милена Лазаревић, програмска директорка ЦЕП-а.

Како је наведено у саопштењу ЦЕП-а, резултати истраживања показују и да је већина грађана Србије задовољно је коришћењем услуга и смером у којем се креће дигитализација јавне управе у Србији.

Резултати показују да око две трећине грађана сматра да је интеракција са јавном управом постала једноставнија у претходне две године, док приближно 70 одсто испитаника наводи да се смањило време неопходно за добијање јавних услуга.

„У односу на претходно истраживање, које је спроведено крајем 2017. године, позитивнија је перцепција грађана када у вези са пружањем и дигитализацијом јавних услуга,“ каже Лазаревић.

Више до 80 одсто испитаника сматра да Влада Србије иде у правцу дигитализације административних услуга, показују резултати истраживања.

„Закључујемо да грађани Србије виде позитиван тренд у домену дигитализације, јер више од 70 одсто преферира електронске услуге у односу на то да прибављају документе физички. Такође, грађани су свесни да су им доступне електронске услуге, па више од преко 80 одсто њих сматра да су оне лаке за коришћење“, каже Лазаревић.

Истраживање је спроведено на репрезентативном узорку од 1.005 испитаника, у оквиру регионалног пројекта Оснаживање цивилног друштва Западног Балкана за реформисану јавну управу ( WeBER2.0 ) који финансијски подржава Европска унија.

Резултати из других земаља региона, где су такође спроведена оваква истраживања, слични су онима у Србији – и у осталим земљама је у просеку две трећине грађана задовољно јавним услугама и дигитализацијом.

Изузетак је Босна и Херцеговина, где само једна трећина испитаника има позитиван став о јавним услугама, а мање од половине примећује тренд ка њиховој дигитализацији.

У погледу могућности за давање повратних информација на квалитет коришћења јавих услуга, резултати истраживања показују да је Србија у групи земаља у којој готово две трећине грађана сматра да имају ту могућност, док, с друге стране, у Албанији и Босни и Херцеговини то сматра мање од трећине грађана.

ТопПрес/ Извор: Танјуг