foto tanjug.foto tanjug

Свакога  дана у Србији око 20 возача насамари путаре и путује неким делом од око 610 километара српских аутопутева не плаћајајући путарину. Лане је 7.477 возила успело да избегне регуларне наплатане рампе или кроз њих прође плаћајући мању накнаду. Годишњи извештај „Путева Србије“ о наплати путарине показује да је несавесних возача лане, ипак, било 640 мање него у 2016. години.

Начина на који довитљиви шофери варају путаре је више. Возачи камиона, познаници, размењују на путу картице, па уместо читаве деонице плаћају вожњу само на последњем сегменту друма. Користе дивље излазе, па чак и покушавају да се провуку иза колеге који је измирио рачун и прођу кроз једно дизање рампе.

– Максималан одбег се догодио у јуну месецу – стоји у Годишњем извештају.

– Тада је било 1.366 одбеглих возила. Почетком друге половине године број оваквих возила се смањио.

Путари се могу похвалити гушћим саобраћајем на својим деоницама. У 2017. години евидентирали су 49.575.588 улаза. У односу на претходну годину је било 15,27 одсто, односно 6.567.776 возила, више. Када се посматра наплата, резултати су још бољи. Пошто је лане поскупела путарина десет одсто, али је у систем укључена и нова деоница, приходи су порасли – 22,36 одсто. Путари су инкасирали 171,7 милиона евра.

– Процена наплативости износи 99,9 одсто, док је у 2016. години износила 99,91 одсто – стоји у Годишњем извештају „Путева Србије“.

– Број неупарених магнетних и електронских картица у овој години био је 43.698, односно 0,09 одсто. То је у односу на прошлу годину више за 34,48 одсто. Највећи број неупарених возила је треће категорије.

Гледано по деоницима, и даље је најфреквентнији пут Београд – Ниш. Њиме прође 42,15 одсто укупног саобраћаја, али је лане број возила био за 1,44 одсто мањи него годину пре. Свако четврто возило иде од Београда до Суботице и лане их је било 13,6 одсто више него у 2016. години. Највећи раст броја путника забележен је на делу од Ниша до Прешева – скоро 73 одсто.

БЕСПЛАТНО

Путарину свакога дана не мора да плати око 2.300 возила. Лане је овакав третман имало укупно 839.440 учесника у соабраћају. То је за 17 одсто више него у 2016. години. И у овом случају, најзаступљенија је деоница Београд – Ниш са дневним просеком од 870 бесплатних пролазака.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, С. Булатовић