foto tanjug oksana toskicfoto tanjug oksana toskic

Цена обуке за возаче, бар када је Б категорија у питању, не би требало превише да се измени после усвајања закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима Србије који се тренутно налази пред посланицима Скупштине Србије.

Наиме, како је „Новостима“ потврђено у удружењима ауто-школа Србије, предлагач закона је одустао од одређивања само максималне цене возачке обуке (досад је одређивана најнижа цена) усвојивши примедбе на ту одлуку ауто-школа.

„Имали смо састанак у МУП Србије и речено нам је да је нови предлог компромисан па ће Влада Србије убудуће одређивати и минималну и максималну цену возачке обуке“, каже Милан Тодоровић председник Удружења ауто-школа Србије.

То практично значи да се минимална цена обуке неће значајније мењати. Могућа су усклађивања јер је од 2012, када је одређена минимална цена обуке, до данас гориво нешто скупље а и ауто-школе су, увођењем аудио и видео-система умрежених са информационим системом МУП имале додатне трошкове. У сваком случају, слаже се велики број власника ауто-школа са којима су „Новости“ разговарале, цена сасвим сигурно неће бити нижа. Овакво решење је боље него да се остало при одређивању максималне цене обуке – објашњава Тодоровић.

– Тада би претила опасност да се понови период пре 2012, када су несавесни власници ауто-школа нереално ниским ценама привукли хиљаде кандидата који су платили највећи данак том јавашлуку.

Да подсетимо, тада је ретко ко од кандидата имао било какву теоретску обуку, уместо 40 часова вожње за управљачем нису провели ни десети део прописаног времена, а са скромним знањем на друму су постали небезбедни и по себе и по друге.

У садашњој минималној цени обуке за возаче од 62.000 динара (за Б категорију) је цена теоријског и практичног дела, као и полагање теорије и возачког испита.

„Цена теоријског часа је 300 динара и кандидат мора да присуствује на свих 40 часова“, каже Тодоровић. Цена практичног часа је минимално 1.000 и кандидат мора да одвезе свих 40 часова.

За полагање теоријског и практичног испита кандидат мора да плати још по 5.000.

Да би добио дозволу будући возач мора да заврши и курс прве помоћи и да обави лекарски преглед. Цена обуке прве помоћи са креће од 4.500 до 6.500 динара, а лекарско уверење од 800 до 1.200 динара.

Иако је највећи број ауто-школа због конкурентности пословао са минималном ценом обуке, има и оних које су скупље, али оне кандидатима нуде и возила више класе и још неке погодности.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости / П.Ж.