foto ilustracija profimedia alamy

Радници на техничким прегледима имају пуне руке посла јер им је, поред стручног знања из технике, потребно и правно образовање за тумачење појединих одредби, преноси Ало.рс.

Нова правила техничког прегледа возила постављају пред возаче и нове захтеве који подразумевају и додатне исправе, потврде и декларације.

Највише ових дана има проблема са аутомобилима регистрованим 2014. године, а увезеним 2013, за које се мора утврдити да ли су прошли преглед Ауто-мото савеза Србије приликом увоза.

Ако возач нема царинску декларацију коју је приложио приликом регистрације, неће моћи да прође технички преглед. Мораће поново да узме цео досије из МУП-а како би регистровао возило.

,,Основни проблем је што се царинска декларација чека, некада седам дана, некада 15, све зависи од тога колико им треба да из архиве извуку ту регистрацију и када је први пут урађена – имате мотористе који су 2004. увезли возило, а регистровали га 2015″, објашњава Марко Манојловић из Техничког прегледа „10 плус“.

Домаћа возила, на пример „југо“, имају проблема са појасевима на задњем седишту.

,,Сви аутомобили који су први пут регистровани после 1985. морају имати изведене прикључке за задње појасеве. Послали смо питање Агенцији шта то тачно значи. Требало би да се организује саветовање и за нас контролоре, да ли то значи да се само изведе да има где појас да се удене, а да не мора да се има појас“, каже Манојловић.

Ако је којим случајем неко са стуба скинуо налепницу произвођача о укупној маси возила и носивости, возач неће моћи да региструје возило.

Мораће у том случају да се обрати произвођачу који ће кроз неколико недеља доставити оригиналну налепницу чија цена је од 30 до 150 евра.

ТопПрес/Извор:  Ало.рс