Зимске гуме су обавезне од 1. новембра до 1. априла. Међутим, неки возачи због лењости, или уштеде, и лети возе аутомобиле са зимским гумама, што је велика грешка.

Шаре које се налазе на зимским гумама морају бити најмање пет милиметара дубине. Такође, гуме морају имати велики број блокова газећег слоја и ситних ламела да би добиле еластичност на температурама нижим од нуле. На топлом времену то је контрапродуктивно јер како се гума окреће, блокови су притиснути на подлогу и гуме се више загревају и брже уништавају.

Уколико се настави употреба зимских гума током лета, може се угрозити и безбедност јер те гуме у свом саставу имају већу количину силикона, па се на усијаном путу опуштају, стварају већи отпор, већу буку и повећавају потрошњу горива. Неретко долази до њиховог деформисања услед чега може доћи до инцидента.

Зимске гуме се најлакше замењују летњим (али и обрнуто), уколико имате и два сета фелни – за зиму и за лето, јер када су гуме монтиране на фелне, замена је бржа и једноставнија.

Летње гуме, за разлику од зимских, имају шару дубине 1,6 мм, а дизајниране се тако да подносе високе температуре и тврђе су од зимских.

Вулканизери препоручују да се летње гуме пуне азотом јер је он гушћи од ваздуха. То значи да ће се оне ређе надувавати и мање загревати када температура пређе 30 степени Целзијуса, што је веома важно будући да се на тај начин продужава њихов век.

Како се правилно одлажу гуме

Када скинете гуме обавезно обележите које су биле на предњим, а које на задњим точковима, мада неки вулканизери саветују да предње гуме ставите назад, а задње напред како би се равномерно хабале.

Такође, прегледајте гуме када их скинете: да ли имају пукотине или посекотине, да ли је дубина шаре остала у прописаним границама, или ћете морати да купите нове.

Пре складиштења, гуме очистите од прљавштине и каменчића, а одложите их на место које је мрачно и суво.

Важно је и како ћете их одложити: боље је усправно него водоравно, односно положене једна на другу. А најбоље је окачити их на зид како не би додиривале тло.

Ако су ипак на земљи, онда би било добро да се повремено померају да се не би увек ослањале на исту површину.

И на крају, ако немате где да чувате гуме за следећу сезону, или вас мрзи да се тиме бавите, знајте да већина вулканизера нуди услугу „хотела“ за гуме – одложиће их и чувати до следеће сезоне. Цена зависи од величине гума, а креће од 3.000 динара.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс