foto tanjug oksana toskicfoto tanjug oksana toskic

Колико месеци планираш да возиш, толико региструјеш, овако би у најкраћем могла да се објасни измена у Закону о безбедности саобраћаја, која је у априлу усвојена у Скупштини.

Удружења мотоциклиста, као и сви они којима је мотор једино превозно средство „чим гране сунце“, ову вест дочекали су као неку врсту своје победе, јер су на томе радили скоро осам година, заједно са Агенцијом за безбедност саобраћаја, пише Каматица.

Четири месеца касније све се вратило на старо. „Периодична регистрација“ функционише у теорији, у пракси се уопште не исплати, тврде у Мото асоцијацији Србије. Ново правило гласи – мотоцикли се могу регистровати на период од месец, па све до 12 месеци годишње, колико власник мотоцикла жели. Након истека рока на који је мотор регистрован, даје се још годину дана да се поново региструје и то без враћања таблица. Ако прође период више од годину дана, тада се таблице морају вратити и ради се све испочетка.

– Сезона вожње мотора је у пуном јеку и моја агенција региструје око десетак двоточкаша месечно. До сада нисмо имали још ни једног који је тражио ту нову, периодичну регистрацију. Мислим да се не исплати – прича Предраг Благојевић из агенције „Геос“, иначе и сам возач мотора.

Обесмишљене све измене у закону

А цео проблем код ове врсте регистрације је то што су цене свих такси које се плаћају држави остале потпуно исте, било да се мотор региструје на месец дана, или за целу годину. Једино се код полисе осигурања може добити неки попуст, у зависности од кубикаже, од 20 до 40 процената, али власници мотора кажу да то није никаква уштеда.

– На самом почетку примене закона у неким општинама износ који је требао да се уплати добија се тако што су досадашњу цену свих такси које се плаћају држави делили са 12, колико година има месеци, а затим тако добијени износ множили са бројем месеци на који се мотор региструје. И то су за нас стварно биле уштеде – објашњава Раде Марковић, потпредседник Мото Асоцијације Србије.

Али, то нажалост, није потрајало. Убрзо је стигла уредба да се све то укида и да се таксе за регистрацију плаћају у пуном износу, без обзира на колико месеци се мотор региструје.

– Неки наши чланови су успели да региструју мотор по формули која се користила на почетку примене закона. Али су их убрзо позивали из полицијских управа, да се јаве и да уплате разлику новца између цене коју су платили и пуног износа свих такси. Како им је речено, уколико то не ураде биће им укинута регистрација. Овим су заправо све измене у закону обесмишљене – каже Марковић.

Периодична регистрација у свим земљама ЕУ

Мото Асоцијација Србије броји око 3.000 чланова. И како кажу захвални су Агенцији за безбедност саобраћаја уз помоћ које су успели да прогурају ове измене закона, али се сада надају да ће неко из државне управе видети каква је грешка учињена и исправити то.“Периодичне регистрације“ могуће су у скоро свим земљама ЕУ, као и у нашем комшилуку, Словенији и Хрватској, а износ такси које се плаћају држави прилагођен је броју месеци на које се мотор и региструје, пише Каматица.

Осим за моторе, „периодична регистрација“ важи и за олдтајмере, моторна или прикључна возила која нису првенствено намењена за учествовање у саобраћају, затим за мопед, лаки и тешки трицикл, мотоцикл као и пчеларска возила.

ТопПрес/ Извор: Каматица