Tanjug, Jaroslav PapTanjug, Jaroslav Pap

Максимална количина алкохола у крви за возаче смањена је са 0,3 на 0,2 промила, уз веће санкције за прекорачење брзине, док су казне за невезивање појаса удвостручене, донеле су измене Закона о безбедности саобраћаја. Предвиђене су веће казне за угрожавање безбедности деце у саобраћају, као и оштрији услови за добијање возачких дозвола.

Изменама Закона о безбедности саобраћаја, које су усвојене у Скупштини Србије, предвиђене су строже казне за насилничку вожњу.

Тако је за претицање колоне преко пуне линије, два или више пролазака кроз црвено светло за мање од десет минута, вожњу са више од два промила алкохола у крви – предвиђен обавезан затвор од 30 до 60 дана или казна рада у јавном интересу од 240 до 360 сати, као и 14 до 16 казнених поена и девет месеци забране управљања возилом.

Казна за невезивање појаса убудуће ће уместо 5.000 бити 10.000 динара.

За поједине прекршаје смањене су казне, попут вожње у зауставној траци, или ако је возачка дозвола истекла за више од шест месеци, јер се сматра да је то пропуст који возач може да направи, а који нема везе са возачким знањем и способностима.

Поједине радње се више не сматрају прекршајем – претицање бицикала, радних машина, трактора, мотокултиватора, односно запрежног возила, преко пуне линије, под условима прописаним законом, јер је уочено да лети то утиче на стварање колона, што смањује безбедност на путевима.

Веће казне за угрожавање безбедности деце у саобраћају

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја оцењује да ће измене Закона о безбедности саобраћаја допринети да се смањи број погинулих на путевима у Србији.

Строго ће се кажњавати они који угрожавају безбедност деце у саобраћају, напомиње Окановић за Танјуг.

Предвиђено је да се деца могу превозити само у одговарајућем безбедносном седишту, односно на подметачу за седење, у зависности од узраста и висине детета.

„У односу на Закон из 2009. године, нови Закон о безбедности саобраћаја је знатно измењен. Закон прате технолошке новине, исправљају се грешке које су уочене од 2009. до данас, али и уводе новине за које се сматра да ће смањити број погинулих и повређених“, објашњава Окановић.

Окановић наводи да је прошле године погинуло 579 људи на путевима, што је пет одсто мање у односу на годину раније, а међу несрећно страдалима је било четрнаесторо деце.

Влада Србије је 2015. усвојила Сратегију безбедности саобраћаја на путевима Србије, подсећа Окановић, којом је предвиђено да се број погинулих до 2020. преполови у односу на 2011. годину, а основни циљ те Стратегије, истиче, јесте да до тада ниједно дете не погине у саобраћају.

„Знатно су пооштрене санкције за угрожавање безбедности деце у саобраћају, па чак и за родитеље који на непрописан начин превозе децу у возилима“, каже Окановић.

Оштрији услови за добијање возачких дозвола

Изменама Закона, пооштрени су услови за добијање возачких дозвола, а млади возачи ће моћи да управљају возилом снаге мотора до 80 киловата, све док, по процени стручњака, не стекну зрелост и искуство за самостално управљање осталим категоријама возила.

За младе возаче предвиђена је нулта толеранција на алкохол, телефонирање, као и забрана вожње између 23 и шест сати, а моћи ће да превозе највише три особе, укључујући и особу под чијим надзором возе.

Такође, предвиђене су и нове мере контроле за ауто-школе, како би се повећао квалитет обуке, и то кроз јединствени информациони систем у који ће се „сливати“ сви подаци везани за оспособљавање кандидата, укључујући и аудио и видео запис полагања испита.

Када је реч о техничком прегледу возила, предвиђено је обавезно успостављање видео-надзора приликом вршења техничког прегледа који ће посебним програмом бити повезан са МУП-ом.

ТопПрес/ Извор: Танјуг