На састанку Радне групе за заштиту ваздуха у Србији, којом је председавала премијерка Ана Брнабић, најављено је да ће Влада Србије до краја фебруара обезбедити услове за субвенционисану куповину електричких и хибридних путничких возила.

На састанку је речено да је у плану и да Београд за седам година у градском превозу више нема ниједан аутобус на дизел гориво, јер би у том периоду требало да сви буду замењени електричним или аутобусима са хибридним моторима, саопштила је владина Канцеларија за сарадњу с медијима.

То, међутим, неће бити једине мере за побољшање квалитета ваздуха у престоници Србије, пошто се планира изградња још једног звучног зида са маховином, поред постојећа два, и то на потезу од Студентског града ка Центру Сава, разматра се умањење пореза на имовину за грађане који живе у енергетски ефикасним зградама и умањење доприноса онима који планирају да граде такву врсту зграда.

На састанку је речено и да се очекује да Београд буде лидер осталим градовима Србије на том пољу.

У плану је и расписивање теднера за успостављање превоза рекама, тендера за набавку 520 аутобуса на гас у наредних пет година, да се на 190 хектара градске површине засади милион стабала, а у оквиру пројекта Паметни градови на више од 300 раскрсница у Београду угради адаптивни светлосни систем, који сам регулише дужину зеленог светла у зависности од густине саобраћаја.

Прва таква раскрница, од укупно 98 колико се планира у овој години, требало би да буде на потезу Улице Димитрија Туцовића.

На аутопутевима планира се уградња, по светским стандардима, додатна три пуњача за електрична возила и ширење електронске наплате путарине с обзиром на то да је анализом установљено да две трећине странаца и све већи број грађана Србије користе управо такав начин плаћања путарине, што значајно смањује време задржавања на наплатним рампама.

Када је реч о индивидуалним ложиштима, котларницама и топланама на мазут и угаљ, које домаћинства и градови у земљи користе за грејање, премијерка Брнабић је рекла да би била изузетно задовољна уколико их до 2025. године више не би било, јер би то значило да су и грађани и привреда прешли на друге врсте горива, која су еколошки прихватљивија, наведено је у саопштењу.

ТопПрес/ Извор: Танјуг