Између 1.000 и 2.000 студената завршних година учитељских факултета укључиће се од 1. септембра у процес наставе, како би, према речима декана Учитељског факултета Данимира Мандића, помагали учитељима и ђацима да остваре што боље резултате у реализацији наставног прогама.

Мандић додаје да ће систем уједно растеретити родитеље који су уз учитеље са децом морали највише да раде.

„Студенти завршних и мастер студија имају довољно компетенција и могу да помажу деци и учитељима да реализују садржаје на што бољи начин, да имају што више интеракције а ђаци што више смислених задатака који ће им развијати креативност“, рекао је Мандић за Танјуг поводом најаве министра просвете да ће волонтери бити задужени за израду домаћих задатака и предмете вештина.

Мандић је подсетио да у метод волонтирања постоји од почетка ванредног стања на иницијативу Министарства, али да ће сада бити и системски заснован.

Сви учитељски факултети ће, како каже, позвати студенте завршних година да се пријаве школским управама. Тако ће се, додаје, направити база волонтера који ће знањем, трудом и компетенцијама помоћи деци да преброде и кризу услед пандемије корона вируса, рекао је он.

Према његовим речима, добра страна волонтерског рада је да ће будућим учитељима део ангажовања бити признат, што ће стећи искуства и имати предност запшљавања у институцијама у којима су већ волонтирали.

Студентима – апсолветнима и онима на масер студијама, биће то велика припрема за улазак у школу, рекао је Мандић и додао да су они до сада помагали ђацима на решавању задатака и на разумевању садржаја.

Њихова улога сада ће бити важна и за нови предмет дигитални свет, рекао је декан и додао да ће помоћ бити од великог значаја јер је тешко да један учитељ којима и 30 ђака свакоме од њих посвети довољну пажњу.

Систем ће помоћи и да учитељи добију што више информација о сваком ђаку, рекао је он и дода да факултети школују учитеље да не вреднују и интересовање и залагање, јер оцена није циљ већ знање, задовољство и већа мотивација ученика.

Подсетио је да се учитељи школују и у Суботици, Сомбору, Вршцу, Ужицу, Врању, Лепосавићу, Новом Пазару, Јагодини и додао да их на завршној години и мастер програму има између 3.000 и 4.000.

„Избор позива, који је и један од најтежих, не подразумева само давање чињеничног знања већ и васпитини рад, разумевање њихових проблема и потешкоћа а истовремено је и најлепши јер се створе нераскидиве везе учитеља и деце које трају цео живот, а што је и један од додатних разлога који мотивише студенте“, казао је Мандић.

Циљ је, како је навео, да деца буду што успешнија, што мотивисанија за знањем, овладавањем вештинама, да им се подстиче радозналост и креативност која се некада, приметио је, и кроз школовање умањује.

ТопПрес/ Извор: Танјуг