Нови тест за основце следеће године, сазнаћемо каква је читалачка писменост наших ђака и у којој мери разумеју оно што су прочитали

Нови тест за основце следеће године, сазнаћемо каква је читалачка писменост наших ђака и у којој мери разумеју оно што су прочитали

Ученици четвртих разреда основне школе, узраста 10 година, први пут, следеће године учествоваће у међународном истраживању читалачке писмености и разумевању текста – ПИРЛС.

ПИРЛС је међународна студија која мери и упоређује трендове развоја читалачке писмености ученика четвртих разреда, узраста 10 година, и пружа земљама учесницама у истраживању јединствену прилику да прикупе међународно упоредиве податке о читалачким компетенцијама ученика у том узрасту.

Такође, овим тестирањем, државе учеснице прикупљају податке о нивоу подстицања читања у школи и код куће, као и релевантне информације о квалитету наставе у школама.Конференција поводом овог истраживања, на којој је учествовало око 190 истраживача и координатора из преко 60 земаља света, одржана је данас у Београду .

Скуп је отворио министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић.

– Вредност ПИРЛС 2021 истраживања се огледа не само у поређењу постигнућа ученика из различитих земаља и утврђивању нашег ранга на листи светских образовних система, већ и у могућности да утврдимо карактеристике нашег образовног система које доприносе постигнућима у области читалачке писмености, а која је основа свих других писмености: математичке, природно-научне, финансијске – рекао је министар Шарчевић.Он је истакао да ће Србија ће по први пут учестовати у ПИРЛС истраживању у марту 2021. године.

– Учешће Републике Србије у овом међународном истраживању је од велике важности за образовно-васпитни систем, јер без оваквих евалуација нису могуће стратешке припреме будућих активности, које ће допринети квалитету образовања и добробити појединца и друштва – рекао је Шарчевић .Национални кооординатор истраживања и директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања Бранислав Ранђеловић навео је да веома важно то што су међународна истраживања поверена Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања, као референтној државној установи која се бави осигурањем квалитета у образовању и којој је рад на оваквим истраживањима законом поверен посао.

– На тај начин, али и користећи ранија искуства Института за педагошка истраживања у оквиру ТИМСС истраживања, можемо да осигурамо бољи квалитет реализације истраживања, а самим тим и да се надамо бољим крајњим резултатима у поређењу са другим образовним системима – рекао је Ранђеловић и истакао да се ПИРЛС спроводи у петогодишњим циклусима, а први циклус је реализован 2001. године

У оквиру припрема за главно тестирање, према речима Ранђеловића, током овог месеца планирано је да се одржи пробно тестирање, али само у школама које су изабране применом посебне технологије.Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања је домаћин међународног састанка Националних координатора истраживања, четвртог по реду, у овом циклусу од 2-6. марта 2020. Главна тема скупа је вредновање и бодовање тестова, као и организација обуке за прегледаче тестова.

ПИРЛС (Тхе Прогресс ин Интернатионал Реадинг Литерацy Студy) је истраживачки пројекат Међународног удружења за евалуацију образовних постигнућа (ИЕА) које спроводи велике компаративне студије у образовању од 1959. године.

ТопПрес/ Извор: Блиц

KOMENTARI