foto tanjug, apfoto tanjug, ap

Максимална количина алкохола у крви за возаче биће смањена са 0,3 на 0,2 промила, уз веће санкције за прекорачење брзине, док ће казне за невезивање појаса бити дуплиране, предвиђено је изменама Закона о безбедности саобраћаја.

Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић је, образлажући измене тог акта у Скупштини Србије, рекао да су предвиђене строже казне за насилничку вожњу.
Тако је, према његовим речима, за претицање колоне преко пуне линије, два или више пролазака кроз црвено светло за мање од 10 минута, вожњу са више од два промила алкохола у крви – предвиђена затворска казна од 30 до 60 дана или казна рада у јавном интересу од 240 до 360 сати, као и 14 до 16 казнених поена и девет месеци забране управљања возилом.

За појас 10.000 динара

Према предлогу, казна за невезивање појаса, убудуће ће уместо 5.000 бити 10.000 динара.

Указујући на велику одговорност оних који превозе децу, министар Стефановић је навео да је предвиђено да се малишани могу превозити само у одговарајућем безбедносном седишту, односно на подметачу за седење, у зависности од узраста и висине детета.

Стефановић је навео и да су за поједине прекршаје смањене казне, попут вожње у зауставној траци, или ако је возачка дозвола истекла за више од шест месеци, јер се сматра да је то пропуст који возач може да направи, а који нема везе са возачким знањем и способностима.

Шта више није прекршај

– Поједине радње се више не сматрају прекршајем – претицање бицикала, радних машина, тарктора, мотокултиватора, односно запрежног возила, преко пуне линије, под условима прописаним законом, јер смо уочили да лети то утиче на ставрање колона, што смањује безбедност на путевима – рекао је Стефановић.
Када је реч о младим и неискусним возачима, Стефановић је навео да су пооштрени услови под којима они могу да дођу до возачке дозволе, као и услови у погледу возила којима могу управљати.

Тако ће млади возачи моћи да управљау возилом снаге мотора до 80 киловата, све док по процени стручњака не стекну зрелост и искуство за самостално управљање осталим категоријама возила.

Правила за младе возаче

За младе возаче предвиђена је нулта толеранција на алкохол, телефонирање, као и забрана вожње између 23 и шест сати, а моћи ће да превозе највише три особе, укључујући и особу под чијим надзором возе, навео је Стефановић.

Такође, предвиђене су и нове мере контроле за ауто-школе, како би се повећао квалитет обуке, и то кроз јединствени информациони систем у који ће се сливати сви подаци везани за оспособљавање кандидата, укључујући и аудио и видео запис полагања испита.

Тиме се, каже министар, спречава манипулативно понашње било ког учесника у обуци.

Када је реч о техничком прегледу возила, предвијено је обавезно успостављање видео надзора приликом вршења техничког прегледа који ће посебним програмом бити повезан са МУП-ом.

– Важно је да возач буде способан, али важно је да и возило буде безбедно – подвукао је Стефановић и додао да се посебно прописују услови за контролоре техничког прегледа – њихов број, радни статус, али и неспојивост послова, односно то да неће у радно време моћи да се баве одржавањем, поправком, осигурањем и регистрациом возила.

– Припрема предлога закона трајала је три године, а решења су одраз темељне анализе, али ово је ствар која је „жива“ и у будућности ће се мењати, па је допбродошла свака сугестија, јер нам је циљ да безбедност у саобраћају буде максимална – рекао је Стефановић.

ТопПрес/ Извор: Танјуг