Породични бизнис кренуо од пар кадионица направљених за џепарац, данас годишње продају и по 100 хиљада

Породични бизнис кренуо од пар кадионица направљених за џепарац, данас годишње продају и по 100 хиљада

Горњи Милановац – Вишедеценијско искуство и знање, фирма „Теракота“ из Горњег  Милановца, излила је у бројне украсне предмете од керамике и декоративно посуђе. Препознатљив заштитни знак ових вештих и маштовитих људи су кадионице као и чувени „Шумадинац“, који је постао аутентични симбол рудничко – таковског краја.

Породични посао рада са Глином Милан Николић је наставио научивши занат од свог оца који му је пренео знање и љубав према овом природном материјалу.
Ова породична фирма годишње произведе од 70 до 100 хиљада кадионица за потребе црквених магацина.

Од глине која се црпи из природне околине до украсног славског предмета дуг је процес и захтеван рад.

Све је почело од кадионица, фото: ГЗС

„Да би једна кадионица изашла на тржиште потребно је два до три дана које се раде ланчано. А све почиње од сушења калупа, следе наливања, изливања, вађење из калупа, ретуширање, а онда једно печење, друго и треће, што указује да је у питању веома сложен процес“, казао је власник предузећа „Теракота“ Милан Николић.

Ово породично предузеће сарађује са бројним црквеним магацинима у Србији којима испоручује своје производе, а преко Патријаршије одлазе и у иностранство.

У послу са глином предузетнички дух је веома важан, спајањем вештина грнчарског заната и умећа пласирања производа, успех је готово загарантован.

„Првe кадионице направили смо 1992 – 93. године, отац је држао радионицу, а ја сам радио за себе кадионице, то је било за неки мој џепарац . Те прве кадионице сам продао одмах у оближњој цвећари и тако је све кренуло. Нико није сматрао да од тога може да се изроди неки озбиљан посао, јер је кадионица ситна стварчица која не кошта много. И данас има оних који се чуде коме ми продамо 100 000 кадионица“, прича Николић.

Шумадинац – аутентични сувенир постао симбол рудничко – таковског краја, фото: ГЗС

У богатом програму овог предузећа налази се и еко посуђе које је због природног састава и текстуре све популарније када је у питању припремање традиционалних јела, како у домовима потрошача тако и у бројним ресторанима.

Како се традиција провлачи кроз сваки предмет, отуда и препознатљиви „, сувенир који је подсетник на завичај и добар поклон за сваку прилику.

Рецепт за успех у послу, каже Николић, чине срећа, упорност, стрпљење и чекање да се праве у правом тренутку догоде.

ТопПрес/ ГЗС

KOMENTARI