Пуна линија више неће бити светиња

Пуна линија више неће бити светиња

ПРЕТИЦАЊЕ бицикала, радних машина, трактора, мотокултиватора, запрежног возила, преко пуне линије убудуће се неће сматрати прекршајем, најавио је министар полиције Небојша Стефановић, образлажући предложене измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја на путевима Србије, народним посланицима који наредних дана треба да га усвоје. Пуна бела линија моћи ће да се пређе “под условима прописаним законом, уколико се не угрожава сигурност учесника у саобраћају”.

 – Измена је донесена јер смо уочили да лети то утиче на стварање колона, што смањује безбедност на путевима – казао је министар Стефановић.

Ова измена је, чини се, највише поделила јавност. По некима, исправља се нелогичност да се “километрима вучете иза трактора”, а према другима је неприхватљиво да возачи процењују да ли је нешто безбедно, или не.

– Мислим да је на таквим местима где је повучена пуна линија, то урађено са разлогом – каже Драган Симић, вишеструки шампион државе у аутомобилизму.

– Није безбедно за претицање и ту не би требало да буде дилеме. Боље је возити двадесет на сат километар, него ризиковати животе због неколико стотина метара.

Многи се питају и како ће млади возачи, на основу чега – кад искуства немају, процењивати да ли је безбедно или не претицати “спорије возило” преко пуне линије. Према слову закона, почетник мора у возилу да има надзор, искуснијег возача, али он седи на десном седишту, на месту сувозача, одакле је још слабија видљивост у таквим ситуацијама. Шта ће се десити када возачи науче да је дозвољено претицати преко пуне линије и оду на пример у Немачку, где је то забрањено?

– Ова измена само потврђује оно што се дешава у стварном животу – каже Милан Тодоровић, председник Удружења ауто-школа Београда. – И досад су сви, када то може да се уради. обилазили преко пуне линије. Раније није било забране, али је онда унесена у ЗОБС, па је сада опет избрисана.

И први оперативац Привредне коморе ауто-школа Србије Младен Рашета сматра да је ово решење дискутабилно.

– Водимо већ дуго расправу на ту тему. Да не треба забранити претицање на том месту не би се ни повлачила пуна линија. С друге стране, апсурдно је возити, на пример, иза бициклисте пола километра, километар, ако је могуће безбедно претицање – сматра Рашета.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, П. Живковић

KOMENTARI