Забуна међу просветарима: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик

Забуна међу просветарима: Од новог полугодишта бројчане оцене за други страни језик

Друго полугодиште за ђаке основних школа донеће једну новину – други страни језик оцењиваће се бројчаном оценом. До тада ће бити усвојене измене Закона о основама система образовања и васпитања, којим је предвиђено враћање бројчаног оцењивања другог језика. На крају првог полугодишта из овог предмета биће закључене описине оцене: задовољава, добар и истиче се, јер је то препорука коју су школе добиле од Министарства просвете.

Министар Младен Шарчевић, међутим, поручује наставницима другог језика да могу да оцењују и бројчано и описно.

– Како год оцене, неће погрешити – рекао је Шарчевић и најавио усвајање закона већ почетком наредне године.

Наталија Матић, директорка ОШ „Веселин Маслеша“, каже да ће у овој школи наставници другог језика поступити по препоруци Министарства и да ће закључене оцене бити описне.

Уколико се усвоји закон док траје прво полугодиште, које се завршава крајем јануара, прећи ћемо на бројчано оцењивање – каже за „Новости“ директорка Матић.

У овој школи, иначе, деца као други страни језик могу да бирају немачки или руски. Наша саговорница истиче да је више ученика изабрало немачки, али да расте интересовање и за руски језик. Она наводи да деца схватају значај учења страних језика и да им то што се оцењују описно не утиче много на мотивацију да их уче.

С друге стране, Љиљана Ђурић, председница Друштва за стране језике и књижевност, сматра да је важно што је Министарство разумело потребу да се пређе на бројчано оцењивање, како ова генерација не била изгубљена у смислу мотивације да се посвети учењу и другог језика.

– Знање два страна језика данас је минимум да бисте били конкурентни у послу и да бисте могли наставити школовање и усавршавање. То није луксуз, како се некада сматрало – каже Љиљана Ђурић за „Новости“.

Због тога је, истиче, врло важно да се други страни језик оцењује бројчано, јер описна оцена не мотивише довољно ученике.

– Када један предмет издвојите, деца га не доживљавају озбиљно и сматрају да то градиво не треба да уче – каже Љиљана Ђурић.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, Љ. Бегенишић

KOMENTARI