Увођењем интелигентних транспортних система – ИТС и постављањем метео станица крај путева смањио би се број ланчаних удеса и саобраћајних несрећа попут јутрошње на ауто-путу Београд-Ниш код Јагодине, каже Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Божовић је навео да би метео станице постављене дуж ауто-пута и других путева у Србији прикупљале податке о временским приликама у сваком тренутку и да би их „у реалном времену преносиле до оперативних центара“.Одатле би, како је објаснио, преко портала који се, такође, постављају крај саобраћајница, возачима преношене информације о стању на путевима.
Таквих портала за сада, каже, има на неколико тачака на ауто-путевима у Србији и додаје да их треба поставити на много више места.
„Тако би возачима, рецимо, стизале поруке да наилазе на густу маглу и да треба да промене брзину кретања или да је на одређеној деоници забрањен саобраћај што значи да би морали да зауставе возило док магла не прође“, рекао је Божовић за ТВ Прву.
Упитан шта возачи у Србији могу да предузму док се не уведе ИТС технологија у саобраћај, Божовић је навео да „готово да ништа не могу да ураде“ јер је тешко предвидети да ли ћете упасти угусту маглу“.
„Не можете унапред то да уочите, ођедном уђете у маглу и не видите даље од 15 метара испред себе. Возачи различито реагују, неки наставе да возе на слепо, други нагло коче и управо у тој промени брзине долази до судара“, нагласио је Божовић.
Он је саветовао возачима да уколико се нађу у таквим ситуацијама упале сва четири показивача правца, успоре возило и пређу у зауставну траку.
„Када зуставе возило, треба да прескоче металну ограду и поставе сигурносни троугао на одређеној удаљености иза аутомобила, али под условом да све то могу да ураде на безбедан начин“, казао је Божовић.
На ауто-путу код Јагодине, јутрос око 7.20 часова дошло је до ланчаних судара, у оба смера, у којима је живот изгубило седам особа.
Медицинска помоћ указана је 27 особа, од којих је 17 задржано на лечењу, саопштио је раније МУП.
ТопПрес/ Извор: Танјуг