Нова правила у друмском превозу предвиђају уградњу тахографа. На тај начин видеће се колико возачи дневно возе да се не би дешавало да комби оде до Грчке и врати се за само 24 часа.
Возаче у друмском превозу који возе камионе и комбије између три и по и седам и по тона очекују нова правила. Она се односе на време проведено иза управљача које по садашњим прописима није било лимитирано. Стручњаци кажу да то утиче на безбедност саобраћаја и да се и ове катрегорије возача морају ставити под контролу.
„Према сад важећим прописима возачи нпр. комбија највеће дозвољене масе од пет тона кога користи неки трговински ланац могу без икаквих законских сметњи да управљају комбијем до 15 сати дневно што наравно није безбедно“, каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
И возачи комбија 7 +1 и 8 +1 биће у обавези да приликом превоза путника користе тахографе, и да поштују радно време. Много је притужби било ове године да се возач, тек што стигне до Грчке са путницима, враћа назад, после паузе од сат. Вожња путника у комбију и аутобусу новим правилима се изједначава.
„Зависно од тога које дестинације раде вероватно да ће у неким ситуацијама морати да имају и два возача у посади“, каже консултант за друмски превоз Татјана Ивановић.
Рок за уградњу тахографа ће бити први наредни технички преглед, односно највише шест месеци од ступања на снагу закона. Законодавац је свестан да ће ово изазвати додатан трошак превозника, и то 53.000 динара за нов, или око 38.000 за полован уређај.
Казне за оне које се оглуше о нова правила биће до 200.000 динара.
ТопПрес/ Извор: РТС