Од 1. јануара странке пореску пријаву о промету непокретности и наслеђивању спроведеном код јавног бележника неће подносити самостално и лично пореским органима него ће то аутоматски радити нотари, чиме ће се годишње уштедети око 6,5 милиона евра.
Директорка за регулаторну реформу НАЛЕД Јелена Бојовић рекла је у изјави за Танјуг да постоји 120.000 куповина, продаја или наслеђивања непокретности током године које се рефлектују на око пола милиона људи у Србији.
„За грађане и за привреду ова промена значи да не морају да обилазе шалтере Пореске управе и локалних пореских администрација, а годишње је укупна уштеда за грађане и привреду преко 6,5 милиона евра“, каже она.
Измене Закона о порезу на имовину уведене су промене за пореске пријаве код пореза на наслеђе и поклон, као и при преносу апсолутних права.
Реформа је почела 2018. године, када је уведен поступак предаје информација од јавног бележника аутоматски ка катастру, подсећа Бојовић.
„Реформа пореских пријава је комплексна јер у њој учествују министарства правде, финансија, грађевине, катастар и пореска управа, локалне пореске администрације, и канцеларија за IT управу, и добро је да ће резултати већ од 1. јануара бити видљиви“, каже она.
Како истиче, значајно је било координисати напоре да до промене дође што се постигло „захваљујући подршци Британске владе“.
„До 1. јануара биће пуштени сви софтвери, а има их четири, који су морали да се промене, унапреде и међусобно укрсте, да би цео систем профункционисао“, објашњава Бојовић.
У 2020. години обавеза нотара ће бити да после поступка промета непокретности или наслеђивања, податке и исправе битне за утврђивање пореза пошаље републичкој Пореској управи, локалним пореским администрацијама и самом катастру.
TопПрес/ Извор: Танјуг