Употреба зимских гума обавезна је од 1. новембра до 1. априла на све четири точка, ако на путу има снега, леда или поледице.
Дубина шаре на газећем слоју на пнеуматицима мора бити минимум четири милиметара. Такође, од 1. новембра до 1. априла изван насељених места обавезно је у пртљажнику имати ланце или друга средства за повећање тракције точкова.
Када је снег на коловозу, ланци се монтирају на погонске точкове, и то на оним саобраћајницама где је означена њихова обавезна употреба.
У насељеним местима, возила не морају бити опремљена ланцима. У зимској опреми аутобуса и теретних возила обавезна је још и лопата.
Казне за неисправне гуме су од 6.000 до 20.000 динара, а за правна лица од 100.000 до 800.000 динара, преноси Тањуг.
Стручњаци упозоравају да летње гуме на температури испод седам степени губе своју најважнију карактеристику, добро пријањање на асфалт. Такође, њихов зауставни пут приликом кочења је и до два пута дужи од прописаног трага који остављају зимски пнеуматици.
Већа дубина канала на шарама гума за зиму главни је разлог зашто чак и најјефтинији зимски пнеуматици имају четири пута боље пријањање него летњи. Шаре зимских гума су тако обликоване да спречавају задржавање снега и појаву „аквапланинга” (када возило својом тежином не може да истисне воду на путу испод гуме).
Пнеуматике старије од пет година потребно је детаљно контролисати једном годишње.
Зимски пнеуматици су бољи за употребу чак и када су коловози суви, а посебно ако су температуре ниже од седам степени. Конструкција металног костура зимске гуме такође је тврђа и отпорнија на механичке ударе.
ТопПрес/ Извор: Тањуг, Политика.рс