Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Момировић: Градимо и пројектујемо више од 1.200 километара аутопутева
Вести

Момировић: Градимо и пројектујемо више од 1.200 километара аутопутева

25

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је данас да Србија тренутно гради и пројектује више од 1.200 километара аутопутева, што је, како каже, више него што раде све земље у региону заједно.

У емисији “Лица нације” Радио телевизије Панчево, Момировић је истакао да је Србија пре свега оријентисана на инвестиције у стратешку инфраструктуру, као што су аутопутеви, брзе саобраћајнице, брзе пруге, луке, аеродроми.

Говорећи о комерцијалном уговору о пројектовању и извођењу радова на изградњи приступне саобраћајнице Горњи Милановац – петља Таково и Оквирном споразуму о реализацији пројеката изградње обилазница око Пожеге, Ужица, Лознице и тунела испод превоја Кадињача који је у петак потписан са представницима кинеске компаније “Power construction corporation of China”, Момировић је рекао да је то један атипичан пројекат у односу на остале.

Објаснио је да је атипичан јер се, како каже, не може инфраструктура земље базирати само на инвестицијама у велике инфраструктурне пројекте, додајући да држава данас инвестира огроман број регионалних, државних и локалних путева.

“Увећао се број аутомобила, камиона, како економија расте број камиона на путевима је још већи. Нама данас, на пример у Ужицу, пролази сваки дан поред две основне школе огроман број камиона. У Горњем Милановцу, који има јако развијену индустрију и јако велики број фабрика, кроз центар града пролазе камиони. Ми то не можемо да толеришемо више. Из саобраћајног угла гледано, а и из еколошког угла. Нарочито у Ужицу које има можда и најгору ситуацију са аерозагађењима”, рекао је Момировић.

Истакао је да су због тога уговори потписани у петак са Кинезима важни.

“Овим уговором и споразумом није предвиђена изградња аутопутева, али за те градове то је важније од аутопутева”, рекао је Момировић.

Навео је да само тако држава може да тим градовима обезбеди комфор у саобраћају, и да имају решено еколошко питање у вези са аерозагађењем.

Момировић је истакао да Ужице није имало капиталну инвестицију у претходних 30 година и додао да сматра да инвестиције у инфраструктуру не треба нико да критикује, јер су оне, како наводи, чисте, првокласне, велике и директна последица политике председника Србије Александра Вучића.

Говорећи о брзим пругама, Момировић је казао да и ту радови напредује, као и да је један брзи воз већ стигао у Србију, а да се очекују још два.

“То су најбољи возови на свету у својој категорији. Пруга коју смо ми практично изградили је боља и квалитетнија од већине пруга у Швајцарској. Ми смо сад у самој завршници грађевинских радова. Два највећа града у Србији, Београд и Нови Сад, биће повезана најбржом пругом у источној Европи”, рекао ме Момировић.

Говорећи о легализацији објеката, министар је замолио грађане да легализују своје објекте и поручио да неће бити толераниције за бахате инвеститоре.

“Овај процес подразумева више милиона људи и њихове објекте који треба да буду уведени у правни оквир који је легалан. То није једноставно питање и молим људе да не чекају. Наш циљ је да до 2023. године завршимо са тим питањем, јер смо практично 25 година у процесу легализације. Нећемо толерисати бахате инвеститоре”, рекао је Момировић.

Када је реч о позицији Србије у региону, Момировић је истакао да Србија данас има позицију главног партнера на Балкану свим светским силама САД-у, ЕУ, Русији, Турској, Кини и великом броју мањих регионалних лидера.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup