И поред епидемије и свих ограничења која је донела, 2021. година била је успешна за српски туризам. Домаћим туристима посебно су биле занимљиве планине и бање. Годину су обележиле и инвестиције у туризму и неки рекорди. Ево како изгледа овогодишњи туристички пресек.
Ако је корона од почетка помогла да откријемо лепоту одмора у Србији, година која истиче је то само потврдила. Природа је постала главни туристички императив за већину, а разноврсност понуде за излете додатни мамац.
Успешну годину завршила је и добила међународно признање – Мокра Гора, чудесно село које има своју пругу и свој град, нашла се на листи најбољих села на свету.
„Ова награда ако је дошла селу онда је село и заслужило“, каже Емир Кустурица.
Било је и туристичких новина. Пажњу су посебно привукле гондоле – златиборска, најдужа панорамска гондола на свету, постала је прави хит и превезла за мање од годину 250.000 путника и копаоничка која рачуна на скијаше.
Међу планинама на првом месту је Златибор у сва четири годишња доба и сталним растом броја туриста, којих је око 400.000 годишње, а ту су и оближњи Златар и посебно Тара са својим видиковцима. Копаоник је ове године био у знаку луксузних хотела, а и Крушевац постаје занимљив туристима.
„Повећање броја ноћења, долазака, а самим тим и приход од боравишне таксе у односу на исти период прошле године који је повећан за 30 одсто, али и константна попуњеност свих смештајних капацитета на читавој територији града Крушевца, посебно у Рибарској Бањи и на Јастрепцу“, каже Сузана Милосављевић, директор ТО Крушевац.
Стара планина рачуна на скијаше и нова улагања.
„Имамо шездесетак хиљада ноћења већ пет сезона уназад, тако да са те стране смо јако задовољни. Већ се тражи кревет више, поготво за новогодишње и божићне празнике“, наводи Горан Караџић, директор ЈП „Стара планина“.
У Соко Бањи је година на измаку година рекорда, инвестиција и нових планова.
„148.000 долазака је највиши остварени промет од када статистика прати и објављује податке о туристичком промету остварила је и заузела прво место по броју реализованих ноћења у првих 10 месеци у овој години“, истиче Љубинко Миленковић, директор ТО „Соко Бања“.
И тематски паркови попут шабачког „Парка науке“ били су занимљиви.
„Поред наших најмлађих суграђана, ‘Парк науке’ су посетили и пензионери, али и млади брачни парови који су желели да овековече своје венчање“, наводи Бранко Филиповић, директор Центра за стручно усавршавање.
Део богатог мозаика туристичке понуде чине свакако и српска села, реке, језера, винарије. Било је свуда и различитих манифестација, посебно у Регији Западна Србија, најпосећенијој код нас, која је успешну годину завршила и са три Туристичка цвета – Туристичкој организацији Чачка, Ранку Милановићу из Националног парка „Тара“ и златиборској гондоли.
ТопПрес/ Извор: РТС