Жиг „Чуваркућа“ који потврђује квалитет, строге еколошке стандарде и примену циркуларне екомије добиће нових 15 домаћих производа пољопривреде и прехрамбене индустрије, саопштила је данас Привредна комора Србије.
Савет за доделу тог колективног жига доделио га је производима компанија „Мивака“, „Мини Пани“ и „Млекаре Михајловић“.
Секретар Удружења за сточарство и прераду сточарских производа ПКС Ненад Будимовић истакао је да се чуваркуће истичу по квалитету и домаћем пореклу, те друштвено одговорном пословањ, еко стандардима и уштедом ресурса кроз принципе циркуларне економије.
Фирме „Мивака“ препозната је у аграру по производњи квалитетних органских препарата у потпуности заснованој на циркуларној економији, иновативној технологији, амбалажи, начину и резултатима примене својих производа.
Наведено је да је Мивакина специфичност енергетска ефикасност, смањење количина амонијака и угљен-диоксида, влаге ваздуха, као и регулацији температуре у производним погонима.
Истиче се да су због присуства зеолита у производима микротоксини сведени на минимум те нема опасности ширења патогених организама.
То доприноси у великој мери очувању квалитета земљишта, повећању процента хумуса и заштити околине.
Директор те компаније Василија Шћепановић оценио је да је чуваркућа жиг обавеза и престиж који треба да траје генерацијама. „Добијањем права на жиг, обавезујемо се да се још више боримо на тржишту Србије и региона. Очекујемо да ћемо заједно са ‘Чуваркућом’ победити у тој тржишној утакмици“, рекао је он.
Директор и власник компаније „Мини Пани“ Габор Ковач објаснио је да су се за пројекат „Стварано у Србији“ пријавили јер стварају квалитетне производе који задовољавају критеријуме.
„Добијање жига је потврда квалитета наших производа и посебно нам је значајна у години када обележавамо 20 година постојања наше компаније и када сумирамо резултате и успехе досадашњег рада“, рекао је он.
Додао је да сматра да ће чуваркућа жиг допринети видљивости Мини Пани производа.
Право на „Чуваркућу“ добила је и паприка у павлаци параћинске Млекаре Михајловић која сваког месеца има продукцију од 20 тона тог производа.
Комерицијални директор те млекара Зоран Хаџић оценио је да је чуваркућа додатна потврда да је производ стваран домаћим радом и од наших ресурса, те да ће допринети бољој промоцији посебно у великим трговинским ланцима.
Право на жиг добијају домаћи производи који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса и испуњавају прописане критеријуме квалитета, екологије и маркетинга.
За 1,5 годину од када је покренут пројекат „Стварано у Србији“ жиг има око 900 домаћих производа.
ТопПрес/ Извор: Танјуг