Нове камере, софтвери и уређаји које поседује саобраћајна полиција све више помажу у регистровању и кажњавању бахатих возача. Унапређивањем и осавремењивањем опреме за контролу саобраћаја, српска полиција ради на повећању поштовања прописа, али и безбедности учесника у саобраћају.
Министарство унутрашњих послова настоји да иде у корак са светом, што потврђује поседовање савремених информационо-комуникационих технологија за ефикасније и брже деловање полицијских службеника.
Разлог великог броја прекршаја многи виде у непоштовању прописа.
Полиција током појачане контроле саобраћаја користи стационарне камере, системе за просечно мерење брзине, мобилне информационе системе, радаре, пресретаче, апарате за проверу присуства дроге и алкохола.
Мајор полиције Горан Поповић каже да саобраћајна полиција поседује апарате „Драг тест 5.000“ који детектују осам врста психоактивних супстанци. Само тестирање траје од пет до седам минута и веома је једноставан, узима се узорак пљувачке од возача, ставља се у уређај, и сачека се пет минута да се добије резултат.
Уколико се утврди да је коришћен неки наркотик, следи задржавање на 12 сати, а након тога судија за прекршаје доноси меру забране. Уколико возач има меру забране управљања возилом сада га може открити мобилни информациони систем.
„Предност мобилних информационих система који су уграђени у службена возила је у томе што се аутоматски препознају регистарске табле на основу чега се врши циљана контрола“, објашњава Поповић.
Додаје да се проверава да ли возач или возило испуњава услове за учешће у саобраћају. У случају да возач није испуњавао услове за учешће у саобраћају, односно да је имао забрану управљања моторним возилом – возач се искључује из саобраћаја и санкционише због учињеног прекршаја.
Око 306.000 возача је возило изнад дозвољене брзине кретања, а највише су регистровани пресретачима.
„То су уређаји који имају више начина документовања прекршаја. У овим возилима се не налазе само уређаји којима се документује прекорачење брзине, него се могу документовати и многи други прекршаји као што су претицање, пролазак кроз црвено светло. Оно што је значајно код ових возила је то да могу радити стационарно и у покрету, што значи да могу мерити брзину онима и у доласку и у одласку“, истиче мајор полиције Горан Поповић.
Из Агенције за безбедност саобраћаја оцењују да је опремљеност полиције допринела поштовању прописа, али и повећању безбедности у саобраћају.
Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић наглашава да се најбољи резултати у безбедности саобраћаја постижу променом ставова, а из промене ставова произилази и промена понашања.
„То су трајни ефекти и зато Агенција ради на кампањама и едукацијама и користи друге различите начине како би утицала на промену ставова учесника у саобраћају“, поручује Пешић.
ТопПрес/ Извор: РТС