На 43. Међународном сајму туризма који ће под слоганом „Између планина и мора“ бити одржан на Београдском сајму од 24. до 27. марта, учествоваће више од 40 домаћих и страних тур-оператора, велики број туристичких агенција, а 25. и 26. марта одржаће се и Међународни сајам вина Беовајн (Beowine), речено је на конференцији за новинаре на Београдском сајму.
На сајму ће се представити Грчка, Турска, Египат, Црна Гора, Тунис, Босна и Херцеговина, Бугарска, Северна Македонија, Румунија, Мађарска, Словачка, Малдиви а појединачно ће наступити излагачи из Албаније, Хрватске и Словеније.
Посетиоцима ће по први пут бити ексклузивно представљене и две нове дестинације а реч је о Малезији и Демократској Републици Сао Томе и Принципе.
Помоћница министра за трговину, туризам и телекомуникације Јелена Миленковић Орлић је оценила да је за министарство ово добра прилика за развој сарадње са другим земљама и најавила да ће на сајам туризма доћи и седам министара туризма из региона и света.
“ Биће то прилика да иницирамо нову сарадњу, разговарамо о примени старих и потпишемо нове споразуме о сарадњи са државама које ће бити присутне на сајму“, рекла је она.
Истакла је да је сајам важан и зато што је он једна од првих манифестација овога типа која се организује у овом делу света након почетка пандемије.
Указала је да је туризам већ доста претрпео због пандемије, сада је поново на удару због кризе у Украјини , али како је рекла он се први и опоравља након криза и да га зато треба искористити као генератор опоравка и осталих сегмената друштва.
„Туризам се опоравља након пандемије, очекује се да 2022. буде на нивоу 2019. а у Србији опоравак иде брже него у неким другим земљама тако да смо 2021. завршили као врло успешну. То показују и подаци према којима је у Србији било више од два и по милиона долазака и остварено више од 10 милиона ноћења“, рекла је Јелена Миленковић Орлић.
Покрајински секретар за привреду и туризам Војводине Ненад Иванишевић је најавио два важна садржаја којима ће се представити Војводина. Један је верски туризам и организује се први пут а други Тур де Фрушка, који подразумева обилазак Фрушке Горе бициклом и план је да постане традиционалан.
„Представићемо све оно што чини верски туризам Војводине, почев од Сремских Карловаца до Фрушке Горе али и свих осталих верских објеката и свих религија које су присутне у Војводини“, рекао је он.
Додао је да ће на основу посебног споразума који је Покрајинска влада потписала са Анголом, ова држава бити гост на војвођанском делу сајма.
Према речима директорке Туристичке организације Србије (ТОС), Марије Лабовић, ова организација ће на сајму туризма наступити под слоганом „Србија. Доживи“, који представља и нови бренд Србије као туристичке дестинације.
“ ТОС ће наступити у хали 4, која ће бити пуна јер се тражио квадрат више и интересовање за учешће је било велико. У хали ће бити више од 70 локалних туристичких организација“, истакла је Лабовић.
Навела је да ће ТОС имати и едукативни део, који ће бити реализован кроз квиз чија ће примарна улога бити едукација али биће и награда за посетиоце.
Град Београд ће, како је најавио директор Туристичке организације Београда Миодраг Поповић, организовати представљање београдских општина а они који дођу на сајам имаће прилику да премијерно погледају серију нових, кратких туристичких филмова о најзначајнијим туристичким атракцијама главног града.
„Представићемо Приче из живота једног града, односно пет једноминутних филмова које смо снимили и који ће бити први пут приказани на Сајму туризма“, рекао је Поповић.
И ове године ће бити настављен програм организованог довођења купаца, који ће бити реализован у сарадњи са пословним партнерима Сајма туризма, Привредном комором Србије и Европском мрежом предузетништва.
У посебном простору Б2Б митинг у хали 1. планирано је одржавање пословних састанака.
Очекује се да их буде доста као и 2020. године, када је током прва два пословна дана одржано више од 300 састанака.
ТопПрес/ Извор: Танјуг