Износи поскупљења обука за возаче која се тренутно помињу у медијима нису реални, а могуће је да на јесен дође до корекције минималне цене која је иста од 2012. године, речено је данас Танјуг у удружењу Асоцијација ауто школа Србије.
Председник Асоцијације Милан Крстић рекао је да поскупљења неће бити ускоро, “осим усклађивања са реалним трошковима и инпутима у пословању“.
Он подсећа да је на минималну прописану цену од 61.000 динара са ПДВ-ом Влада Србије дала сагласност 2012. године и она од тада није мењања.
Додаје да се преко 90 посто ауто-школа придржавало минималне цене иако су могли и да повећају цене, јер је то, како каже, тржиште.
Он наводи да је после 10 година дошло време и да минимална цена обуке буде коригована, а тако и увећана.
„Ми смо ангажовали експертску групу која се тренутно бави прорачуном трошкова и одређивањем предлога најниже могуће цене. То ћемо затим предложити МУП, који има своје прорачуне, то се усаглашава, а затим одобрава Влада Србије“, рекао је он.
Крстић каже да би прорачун за Асоцијацију могао да буде готов за месец и по дана, али да та организација не може да утиче ни на одлуку МУП-а, нити на то када ће бити донета.
На питање да ли ипак може да најави рок и проценат повећања цене који очекује, каже да већина ауто-школа очекује да буде увећање од око 30 одсто и да је могуће да ће се то догодити на јесен.
До тада не очекује веће промене цена обуке, осим ситнијих корекција због цена горива.
Илуструјући промене инпута за посао обуке, Крстић наводи да је сатница минималне зараде 2012. године била 102 динара, а сада је 184.
Додаје да ауто-школе сада морају имати и другачије стандарде и опрему, возила за обуку са системима против блокаде точкова (АБС), обавезне полигоне, а приде енермно поскупљује и гориво.
Он каже да ауто-школама није примарна цена, већ да обука буде приступачна, а опет наглашава да је реч о привредним друштвима која морају да обезбеде своје пословање и поштовање права запослених.
ТопПрес/ Извор: Танјуг