Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Радник са просечном платом за литар уља ради 25 минута, за веш машину осам дана
Вести

Радник са просечном платом за литар уља ради 25 минута, за веш машину осам дана

15

Радник са просечним примањем у Србији у јуну је за куповину литра уља требало да ради 25 минута, килограма свињског меса са костима око сат и по, а за куповину веш машине осам дана, показују подаци које је на свом сајту објавило Министарство унутрашње и спољне трговине.

Када се упореди куповна моћ у Србији у јуну 2023. године и у септембру 2000, у јуну ове године за просечну плату могло се купити 418 литара уља, а септембра 2000. године 166 литара уља.

Радник са просечним примањем у Србији у јуну ове године за куповину килограма шећера требало да ради 14 минута, за килограм млевене кафе мало више од три и по сата а за килограм пшеничног брашна девет минута.

Време рада потребно за набавку беле технике и кућних апарата мери се данима, па се за машину за прање рубља морало радити осам дана и шест сати а за ЛЦД телевизор пет дана и четири сата.

За куповину аутомобила неопходно је радити годинама, конкретно за шкоду фабију две године и два дана.

Упоредни преглед куповне моћи у Србији у јуну 2023. године и у септембру 2000. показује да су у јуну ове године за набавку фрижидера биле потребне 0,4 просечне нето плате а у септембру 2000. четири и по.

Електрични шпорет се у јуну могао купити за 0,3 просечне нето плате а у септембру 2000. за 3,8 плата.

Пораст куповне моћи види се и кроз податке о томе колико се намирница могло купити за просечну плату у поменута два месеца.

Тако се у јуну ове године за просечну плату могло купити 736 кг шећера, 50 кг пржене кафе, 3.841 јаје, а септембра 2000. године 187 кг шећера, 12 кг кафе, 610 јаја.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup