Гориво прво поскупело, па га пумпаџије нуде уз попуст. Ко је наточио гориво пре првомајских празника платио је више него они који су у четвртак танковали своје резервоаре иако је на скоро свим бензинским пумпама у Србији гориво поскупело од једног до седам динара по литру!
Да ли због пада тражње или не, готово сви ланци бензинских пумпи нуде „попусте и акције“ којима маме купце и који се крећу и до седам динара по литру.
Према званичним ценовницима, гориво је поново, по други пут од средине марта поскупело, па је тако у четвртак евродизел продаван на већини пумпи по 157,50 динара мада је, као и остали деривати ова цена нешто виша на бензинским станицама дуж ауто-путева.
Бензин од 95 октана продаван је и по 148,50 динара, највише су поскупели деривати са адитивима такозвани супер дизели и супер бензини који код сваког произвођача имају другачији назив. Тако је на пумпама НИС, у четвртак, Г-драјв дизел достигао цифру од 163, а Г-драјв бензин 157,50 динара за литар.
Прво поскупљење, средином марта је уследило, како су „Новости“ већ писале, због повећања акциза које је увела држава од два динара по литру бензина и дизела.
То поскупљење је укалкулисано око 17. марта – каже за „Новости“ Томислав Мићовић, генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије. – Друго поскупљење, које је у просеку, такође, негде око два динара по литру је последица усклађивања са растом цена на светском тржишту јер је барел премашио 70 долара.
Мићовић каже и да није ништа чудно зашто се компаније боре за сваког купца давањем попуста.
– На сцени је тржишна утакмица за сваки литар, сваки динар. Неко даје попуст на сваки купљени литар, неко има такозвани лојалити програм и то је сасвим разумљиво у ситуацији када имате велики број бензинских станица – објашњава Мићовић.
Иако на цену литра горива утиче знатан број фактора, почевши од односа долара и евра, курса динара, политичке ситуације, јасно је да и држава својом политиком (акцизе, порези, разноразне надокнаде) у великој мери утиче на малопродајне цене.
– Прошле недеље смо, после Албаније, (1,387 евра за литар) имали најскупљи дизел у региону (1,316 евра), претекли смо и Грчку – каже Мићовић. – А ако знамо да су набавне цене деривата или сирове нафте код свих компанија мање-више исте, јасно је да пореска и акцизна политика одређују колико ће потрошач на крају платити литар горива.
Оно што је утешно за наше возаче јесте прогноза нафташа у Србији да гориво у наредном периоду, уколико са нешто драстично не промени на глобалној политичкој сцени, не би требало да поскупи, а могуће је и неко мање снижавање цена.
ТНГ БЕЗ ПРОМЕНЕ
Цена течног нафтног гаса (НГ) популарног ауто-плина се креће у распону од 73,50 до 75,70 динара за литар. Цена овог деривата се није мењала последњих дана, а очекује се, будући да се ради о сезонском гориву (лети је ово гориво увек јефтиније), и снижење цена.
ТопПрес/ Извор: Вечерње новости