Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Нова правила за професионалне возаче: Обука ће бити скупља, а више неће моћи било ко да седне за волан
Вести

Нова правила за професионалне возаче: Обука ће бити скупља, а више неће моћи било ко да седне за волан

foto-tanjug-uprava-carine
32

До краја следеће године сви професионални возачи у Србији треба да добију сертификат за управљање моторним возилима у Европи познат као “си-пи-си”. Они ће, по правилнику који је на усвајању у Министарству саобраћаја, добити лиценцу бесплатно на пет година без накнадне обуке. Са лиценцом и радном дозволом, сви возачи професионалци моћи ће да се запосле у ЕУ без додатних обука које сада коштају од 1.000 до 1.500 евра.

Добра вест је да сви професионалци категорија Ц, Д и Е аутоматски добијају сертификат, без обзира на то да ли сада раде као професионалци или не. Многи су дозволу стекли у војсци али је не користе у свим категоријама и они ће моћи да постану професионалци по стандардима Европске уније. Једини трошак је захтев и симболична такса за добијање сертификата.

Они који немају потребну категорију а желе је, моћи ће у року од годину дана, колико износи прелазни период по усвајању правилника, да положе жељену категорију наканадно у ауто-школи и упишу је као “си-пи-си” квалификацију.Годину дана после усвајања правилника, за оне који хоће да постану професионалци, почиње много строжа и скупља обука.

– Он предвиђа почетну обуку за сваког возача почетника у трајању од 280 часова ако нема завршена три разреда средње школе, а ако има три разреда, то је могуће по убрзаној обуци од 140 часова – објашњава Слободан Николић из Удружења друмских превозника.

Бесплатна лиценца траје пет година, после чега се иде сваке године на обуку одређени број часова. Стручњаци кажу да савремени возач у ЕУ мора да има разне вештине и знања: Мора добро да познаје прописе о превозу, мора да зна бар један светски језик, да комуницира преко интернета и прати технологију возила које вози.

– Сматрам да су те обуке изузетно корисне и зато је и прописано да такав возач мора перманентно да се обучава, а не да једном стечену возачку дозволу користи без обнављања и новог знања – каже Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Удружење друмских превозника сматра да ћемо тако строгим правилима за почетнике остати без возача којих и овако у Србији годишње недостаје око 2.000. Многи ће, кажу, да искористе лиценцу и да оду у иностранство где има посла и где су много више плаћени. Зато се они залажу за ублажавање услова за младе возаче.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/РТС

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup