Ако немате овај папир у аутомобилу, а дође до несреће, чека вас казна од 10.000 до 50.000 динара

Ако немате овај папир у аутомобилу, а дође до несреће, чека вас казна од 10.000 до 50.000 динара

Саобраћајни удес без повређених и са минималном материјалном штетом, у коме се оба возача слажу чија је кривица, може да прође попуњавањем „ЕУ извештаја о саобраћајној незгоди“, који сваки возача мора да има у свом ауту.

Уколико се деси да возило нема овај папир, а учествовало је у саобраћајној незгоди, возачу може бити наплаћена казна чији износ се креће у распону од 10.000 до 50.000 динара. Такође свака осигуравајућа кућа, приликом регистрације аутомобила је у обавези је да изда овај формулар, у супротном и за њих је предвиђена новчана казна.

Након усвајања измене Закона о безбедности у саобраћају званично је дефинисана висина штете до које није потребан да полиција изврши увиђај, већ се све решава попуњавањем ЕУ извештај. Званично, висина штете је до 200.000 динара, а по тренутном курсу то је нешто мање од 1.700 евра.

Међутим, процена штете, у овом случају, може бити и „мач са две оштрице“. Тако, на пример, код новијих аутомобила један поломљен фар и браник, као и неколико огреботина могу да коштају отприлике толико.

Брзина наплате штете наравно зависи од осигуравајућих друштава, а оне то могу додатно да закомпликују. У току решавања захтева, друштво за осигурање има право да позове оба учесника у саобраћајној незгоди код проценитеља како би се на лицу места упоредила оштећења и утврдило да ли је све заиста онако како је описано у извештају.

Закон не обавезује власнике возила да се одазову на овај позив. Још једна отежавајућа околност код доказивања висине настале штете представља ситуација у којој је возило поправљено у међувремену (на пример, заменио фар и браник), и баш из овог разлога Каматица саветује да се на месту несреће начине фотографије или видео запис, а свакако није лоше обезбедити и неког сведока.

Попунујавање ЕУ извештаја има и добрих страна, уколико незгода није изазвала неки озбиљнији саобраћајни прекршај, вожач не иде код судије за прекршаје, а самим тим избегава велику новчану казну, добијање казнених бодова и привремено одузме дозволу.

И на крају, према тврдњама возача који су приликом судара попуњавали „Европски извештај о саобраћајној незгоди“ теорија је једна ствар, али је пракса често другачија, па је потребан додатан опрез. Наиме, осигуравајуће куће често праве проблем ако је штета већа од 50.000 динара, а не постоји извештај да је полиција извршила увиђај.

Зато, Каматица саветује, уколико нисте потпуно сигурни у процени штете, сачекајте полицију, а ако нема повређених и штета није велика, направиће само службену белешку, а не класичан увиђај. На тај начин је и осигуравајућим кућама смањена могућност да „одуговлаче“ са исплатом или умање насталу штету.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/Каматица

KOMENTARI