Сва возила ће од 5. јула морати да задовоље прописане стандарде емисије издувних гасова да би могла да добију потврду о техничкој исправности, али ће надлежни снизити постојеће критеријуме, што значи да само возила која видно загађују ваздух неће моћи да буду регистрована, сазнаје Танјуг.
Међутим, у Аутомото савезу Србије (АМСС) кажу да према званичним подацима од тог датума возила морају да буду у фабричком стању на линији техничког прегледа, односно да буду у оном стању у коме су била када су произведена и да задовоље важеће критеријуме дозвољеног загађења ваздуха да би добила потврду о исправности.
„То значи да ће возило морати да има катализатор или ДП филтер уколико је с тим уређајима произведено, али и да на мерењу емисије издувних гасова задовољи прописане границе емисије штетних материја. У супротном ће се третирати као неисправно и неће моћи да буде регистровано“, прецизирао је радник на техничком прегледу АМСС-а Никола Ловра.
Он напомиње да возило може да емитује више загађујућих материја и уколико има катализатор или ДП филтер, али су они запрљани, или због неисправности мотора и других делова возила.
„Правилником о подели моторних возила је прописано да граничне вредности емисије издувних гасова нису исте за возила са електронским убризгавање и она с карбуратором као што су југо, застава 101 и слична старија возила. Она могу имати веће вредности издувних гасова, тако да, ако се одржавају какао треба моћи ће да прођу технички преглед без већих проблема“, напомиње Ловре.
Он је додао да и за та возила важи правило да морају бити у фабричком стању, односно да имају све делове и уређаје с којима су произведена да би задовољила критеријуме исправности.
„Законски рок за отклањање недостатака је три дана, а након тога се ради само преглед уређаја због кога је возило враћено. Уколико се прекорачи тај рок, мора да се ради комплетан технички преглед испочетка, што подразумева и пуну цену прегледа“, напомиње Ловре објашњавајући актуелне прописе.
ТопПрес/ Извор: Танјуг, РТВ