foto-ilustracija-profimedia

На стицање возачке дозволе у Србији чекаће се и дуже од садашњих „неколико месеци“ јер поред недостатка испитивача, ако се ништа убрзо не промени, ауто-школе ће имати и мањак инструктора.

– Од сваког часа који одржим добијем 300 динара. Да бих зарадио 50.000-60.000 динара морам да возим најмање 200 часова, што је практично неизводљиво – јада се „Новостима“ Марко Т. из једне од београдских ауто-школа. – При томе, за сваку ситницу, и најмању грешку коју упишем у „књигу рада“, или ако на пример имам и минут мање од 11 сати одмора, саобраћајна полиција, која је нон-стоп у контроли, пише ми казну.

Он објашњава да су казне несразмерно велике. Инструктор за било коју, чак и најситнију грешку, нехотично погрешно уписано време на пример, плаћа 10.000 динара.

– За тај прекршај одговорно лице у ауто-школи мора да плати казну од 20.000, а ауто-школа најмање 100.000 динара – каже наш саговорник.

Он додаје и да није логично да ако као „цивил“, возач ван радног времена, направи саобраћајни прекршај за који му на пример одузму дозволу месец дана он не може да се бави својим послом чак две године:

– Две казне и оде лиценца.

И власници ауто-школа кажу да су свесни да ће врло вероватно остати без великог броја инструктора, а сада их има нешто више од 4.700 у целој Србији, не само због тога што су слабо плаћени већ и због нових прописа.

– Сви који имају Ц категорију, а у то се убраја и већина инструктора вожње, ове године ће по аутоматизму, због одредаба новог Закона о саобраћају, добити лиценцу професионалног возача са којом без проблема могу да оду у иностранство и возе камион – каже један од власника ауто-школе са којим смо разговарали. – Разлика у плати али и у условима рада је огромна и јасно је да ми ту утакмицу не можемо да добијемо.

Он објашњава и да се до лиценце тешко стиже, потребно је да се прво заврши средња саобраћајна школа, а затим треба да се стекне и пети степен „возач инструктор“.

ВИШЕ ЦЕНЕ НИСУ РЕШЕЊЕ

Иако је један број ауто-школа крајем прошле године подигао цену обуке, неколико власника београдских ауто-школа са којима смо разговарали каже да „то није решење“. – Обука је за џеп просечног кандидата и сада превисока – кажу они за „Новости“. – Решење би било када би нам држава кроз пореску политику признала куповину аутомобила као набавку основних средстава за рад.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости