профимедиа

Поскупљење горива у Србији донело је и нове цене обуке за возаче. Иако су дуго, тврде, покушавали су да „одоле расту цена горива“ тражећи „унутрашње резерве“, сада је постало јасно да ће стицање возачке дозволе бити знатно скупље и да ће већина ауто-школа у Србији „кориговати ценовнике“.

– У Новом Саду су ауто-школе већ постигле договор и подигле цену практичног и часа теоријске обуке – потврдио нам је секретар Приведне коморе ауто-школа Србије Младен Рашета.

– Тако ће цена часа вожње са 1.000 динара, код већине, ићи највероватније на 1.400 динара. Час практичне наставе је поскупео са 300 на 400 динара.

Секретар Рашета каже и да је у његовој ауто-школи у Сомбору такође подигао цене и то за све категорије, а највише за обуку кандидата који желе да се оспособе у управљању трактором.

– Са 1.200 динара сам подигао цену на 1.500, али ћу, по свему судећи, морати и то да коригујем на 1.800 динара, по часу – истиче Рашета.

Законом о безбедности саобраћаја Србије предвиђено је да Влада Србије прописује најнижу цену обуке и она је то урадила још 2012. године. За разлику од минималне, не постоји максимална цена, па је на „тржишту да реагује“.

– Није ствар само у цени горива. Ауто-школе сада много више плаћају закуп полигона. Тако је, на пример, доскора, закуп једног полигона у Београду плаћан 26.000 динара за шест месеци, а сада исти полигон плаћамо 200 евра месечно, јер су се променили услови изнајмљивања – каже Милан Тодоровић, председник Заједнице ауто-школа Београда.

Зато ће, тврди он, и у Београду цена обуке морати да буде виша. За колико, нико тренутно не зна, али се очекује да буду на „нивоу новосадских“.

– Цена обуке се није мењала пуних шест година. Гориво је тада било неупоредиво јефтиније. Од 1.000 динара, колико сада кошта час, не може да се плати инструктор, што је 300 динара по часу, да се одвоји за гориво, дажбине и амортизацију аутомобила – каже Тодоровић.

Уколико се цена практичног часа „устали“ на 1.400, а теоријског на 400 динара, то би значило да ће само за 40 часова теорије и вожње кандидат морати да изброји 72.000 динара. На то треба додати и 5.000 динара за полагање теорије и вожње, али и похађање и полагање обуке из прве помоћи.

Од око 130 ауто-школа у Београду тренутно ради њих 40, а све остале чекају решења МУП о „испуњавању услова по новом Правилнику“.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/Вечерње новости