Фото: ТелеграфФото: Телеграф

Сви аутомобили старији од 15 година мораће два пута у току године на детаљан технички преглед – то су новине правилника усвојеног 5. маја, а који ступа на снагу 5. јула. Статистика показује да је у Србији око 30 одсто аутомобила старије од 15 година.

На технички преглед мора се доћи чистим аутомобилом. Преглед траје до 35 минута и све се за сада снима фото-апаратом.

Новост је да ће аутомобили старији од 15 година морати два пута на технички преглед током године.

„Нови правилник о техничком прегледу возила почиње да се примењује 5. јула 2018. године. Одредбе закона које се односе на вршење шестомесечног техничког прегледа возила, као што су возила старија од 15 година, примењиваће се на возила којима се након 5. јула 2018. године буде издавала регистрациона налепница, тако да ће први шестомесечни технички преглед возила, у складу са новим прописима, почети да се врши након 5. јануара 2019. године“, каже Стојан Спасић из МУП-а Србије.

До сада многи нису наплаћивали услуге техничког прегледа јер су то покривала осигурања приликом куповине полиса. По новом, цену техничког преглeда прописаће законодавац, али у Удружењу техничких прегледа имају већ неку основу за разматарње с обзиром на ангажовање простора и радника.

„Из удружења постоје назнаке да ће она бити негде око 30 евра плус трошкови које имају Технички прегледи ка Aгенцији за безбедност саобраћаја“, рекао је Марко Маноловић, руководилац техничког прегледа.

Власници аутомобила старијих од 15 година мораће да плате оба обавезна техничка прегледа јер ће они морати такође два пута да проведу по 30 минута годишње на линији па ту, кажу власници техничких прегледа, нема попуста.

Нема гледања кроз прсте 

Надлежни тврде да више неће бити гледања кроз прсте многима који мисле да ће заобићи закон тако што ће пронаћи везу.

„Возила која имају оштећења на шофершајбни, која имају корозију, неће моћи да прођу технички преглед“, истиче Борис Боровић из Техничког прегледа „10 плус“.

На техничким прегледима мериће се издувни гасови. Свако ће морати да задовољи бар ону емисију коју фабрички има то возило.

Они који су скинули катализаторе мораће да их врате или уграде нове.

Технички преглед неће више бити само формалност, већ озбиљна провера возила, а ове мере односиће се и на аутобусе и камионе.

ТопПрес/Извор: РТС