Школе у којима ђаци наставу похађају у једној смени убудуће неће врата затварати у један сат по подне. У њима ће бити организован допунски рад у оквиру кога ће деца од првог до осмог разреда имати додатне активности. Са локалним самоуправама или са школом биће направљен договор да се деци обезбеди оброк, а све то ће бити бесплатно.

Ово нам је рекла Јасмина Ђелић, начелник Одељења за координацију рада школских управа Министарства просвете, појашњавајући шта подразумева концепт целодневне наставе, односно нови приступ у организацији једносменског рада школе који ће постепено почети да се уводи од септембра.

Наша саговорница истиче да ће додатне активности подразумевати да деца уче предмете које похађају у школи, да раде домаће задатке, имају часове информатике и страних језика, да се баве спортом, развијају предузетнички дух, задругарство, где за то има услова… За све то биће ангажовани наставници.

Радна група која се бави овим послом има задатак да предложи различите активности и програме који се могу реализовати новим приступом у организацији једносменског рада школе, а до сада је, каже Јасмина Ђелић, предложено 37 активности.

Како истиче наша саговорница, направљен је договор са 210 школа да уђу у овај пилот-пројекат, и све испуњавају потребне услове – раде у једној смени, имају одговарајући простор…

Појашњавајући како ће изгледати, на пример, додатно музичко образовање, Јасмина Ђелић истиче да ће у сеоске средине које немају музичку школу долазити наставници музике из градских музичких школа и два пута недељно држати часове солфеђа или учити децу да свирају неки инструмент.

Овај концепт целодневне наставе ни на који начин се неће косити са садашњим концептом, који подразумева продужени боравак за децу у школама које га организују, нити са целодневном наставом која се одвија у неким школама.

Јасмина Ђелић појашњава разлику:

– Продужени боравак организује се за децу која иду у ниже разреде основне школе и са њима ради учитељица која нема везе са њиховом „главном“ учитељицом. Концепт целодневне наставе, међутим, подразумева да могу да је похађају сва деца од првог до осмог разреда, додатне часове држе им наставници који ће за то бити ангажовани, а и млађа деца која иду у боравак, уколико то желе њихови родитељи, моћи ће да учествују у додатним активностима. Нови концепт, такође, не треба мешати ни са целодневном наставом која се држи у неким школама, где деца имају два часа пре подне и два часа по подне, које држе две различите учитељице.

Новина у интересу родитеља

Министар просвете Младен Шарчевић изјавио је недавно да је суштина новог концепта интерес ученика, али и родитеља:

– Имамо у виду да је радно време родитеља у великом броју од девет до 17 часова, а некада и дуже. Зашто би деца дошла кући у 12.30 или 13 часова и после била изложена улици? Родитељ не зна да ли је дете учило, да ли је отишло међу лоше друштво, да ли се потукло.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, Љ. Бегенишић