Сви који се баве послом, малим и великим, убудуће неће моћи без једне кључне речи – дигитализације. Због тога је Привредна комора организовала конкурс за обуку консултаната у области дигиталне трансформације малих и средњих предузећа. Они компанијама помажу у изради дигитале стратегије.

Услуга на клик, комуникација са купцима преко друштвених мрежа – само су неке од новина којој је привреди донела четврта индустријска револуција. Иако су дигиталну трансформацију велике компаније одмах прихватиле, већина малих и средњих предузећа, ипак, ретко се томе препусти.

А једна од ретких је компанија из Ваљева која послује више од 40 година и која сада има тим за иновације.

„Наша идеја је била да се прилагодимо променама које се стално дешавају на тржишту, тако што ћемо пратити дигиталне диступције које утичу на нашу индустрију и на наше пословање“, каже члан тог тима.

Пословање по савременим моделима први је услов опстанка на тржишту.

„Без обзира да ли сте обућар или угоститељ, ви морате да се прилагодите корисницима ваших услуга. Морате да им обезбедите да могу да наруче храну на дигиталан начин, да могу да оставе свој коментар на одговарајућим страницама на којима ће други да прочитају о томе и да их онда пронађу када дођу у ваш град“, каже Момир Ђекић, консултант Центра за дигиталну трансформацију.

Дигитализацији се највише одупиру у пољопривреди, металској индустрији и услугама. А неки од разлога су страх од губитка посла, недовољна информисаност.

„Људи обично почињу са страхом. Питају се да ли ће се губити послови, да ли ћемо бити замењиви. Ствар коју ми увек кажемо на почетку – људи су незамењиви“, рекао је Ђекић.

У процесу дигитализације компанијама помажу консултанти Центра за дигиталну трнасформацију. За сада их има 22, а после конкурса овом тиму придружиће се још 25.

„Уколико не прихвате ове нове трендове они ће заправо изгубити могућност изласка на нова тржишта, биће мање конкурентни на иностраним тржиштима. Дакле, то не значи неопходно отказе. То пре свега значи мењање атмосфере у пословању и некаквих навика“, каже Предраг Николић, директор Центра за дигиталну трансформацију.

До сада је 40 компанија прошло кроз програм саветовања и израде стратешких докумената. А ове године све заинтересоване компаније моћи ће да се пријаве попуњавањем онлајн упитника, који је доступан на сајту.

ТопПрес/ Извор: РТС