Крагујевац –  Идеја о едукативној виртуелној соби наставнице Катарине Вељковић прерасла је у пројекат Escape room који је ушао у финале светског такмичења у конкуренцији са 50 земаља и 800 пријављених пројеката, а онда и освојио једно од прва три победничка места! Поред представника из Туниса и Турске, ђаци Прве крагујевачке гимназије заједно са својом наставницом информатике Катарином, понели су титулу победника на интернационалном такмичењу Европске фондације за обуку и на тај начин показали и свету и Србији како образовање може да буде креативно, изазовно и инспиративно.

„Када сам сазнала да је један од награђених пројеката наша Ескејп соба, прво сам послала поруку својим ђацима да смо успели, они су били одушевљени јер знају да се напоран рад исплати. На презентацији пројекта Escape room рекла сам да уколико ова иновативна идеја освоји награду волела бих да она подстакне све наставнике из Србије, али и региона да примене ову методологију у својим учионицама. Уједно, волела бих да изађу из своје зоне комфора и да се охрабре да започну промене у својим наставним праксама. Образовање захтева иновације. Образовање захтева храбре наставнике који без икаквог страха заједно са својим ђацима померају границе наставне праксе. Такође, образовни систем мора да дозволи наставницима аутономију како би се уопште десило квалитетно учење и напредак у образовању. Без слободе у раду сваког наставника нема ни кључних промена у образовању“, изјавила је Катарина.

Како је све почело?

Наставница IT одељења у Крагујевцу Катарина Вељковић, која је својевремено проглашена за једног од 50 најбољих едукатора на свету, дошла је на идеју како да постојећи наставни план и програм предмета Информатика и рачунарство приближи већем броју ученика различитих узраста.

Увидевши, као и сви остали, да је пажња ђака изузетно усмерена ка друштвеним мрежама, дигиталним уређајима и технологији, одлучила је да ову наклоњеност стави у службу едукације и образовања. Из те идеје родио се пројекат Escape room — отворени дигитални садржај, едукативна игра направљена уз помоћ Minecraft платформе која омогућава ђацима и наставницима да кроз виртуелни свет и на оригиналан начин уче, раде и стварају.

Пројекат Escape room реализован је на конкурсу Дигитална експедиција Изазов у оквиру програма „Нова писменост” који партнерски спроводе Америчка агенција за међународни развој (УСАИД) и Пропулсион, а реализују Завод за унапређење образовања и васпитања (ЗУОВ), Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања (ЗВКОВ) и Иницијатива „Дигитална Србија”.

ТопПрес/ Извор: Танјуг