Сви основци и средњошколци у Србији од 17. марта прате наставу на даљину. РТС је за те потребе уступио четири медија. Упоредо са тим, просветни радници су развијали и сопствене моделе овог вида наставе. Да би подстакли професоре да наставе са иновативним методама, донета је одлука да се награде њajбољи. Тим поводом је отворен конкурс „Магија је у рукама наставника“.
Душан Васиљевић из Наледа каже да, на изненађење свих, већ сада има преко 170 предлога за најбоље примере наставе на даљину.
„Критеријуми на основу којих ће предлози бити оцењени су колико су креативни, колико су усклађени са потребама и степеном нивоом знања деце, колико се примењује пројектна настава и колико се примењују савремене технологије“, објашњава Васиљевић.
Рок за пријаву предлога је до 31. маја, а могу да се пријаве сви наставници државних и приватних школа који су извели наставу на даљину, било да су учествовали у ТВ или онлајн настави.
Које су награде
Прва награда је студијско путовање у Финску и Естонију, које су изабране као земље које имају најбоље образовне системе од којих доста може да се научи.
„Имамо и лаптопове, телевизоре са камерама, таблете, мобилне телефоне, ваучере за електронске књиге. Надамо се да ће врло солидан фонд награда бити још и већи“, истиче Васиљевић.
Наглашава да ће бити додељена и посбна награда публике, а да сви који то желе могу да виде и од петка гласају за предлоге на сајту jpd.rs.
Велики професионални изазов за РТС и наставнике
Уредник Образовно-научне редакције РТС-а Илија Церовић каже да је настава на даљину на програмима РТС-а била велики професионални изазов за уреднике, новинаре, продукцију и технику, а посебно за наставнике.
„Чини ми се да је наставницима било најтеже јер је највећи део њих дошао у ситуацију у којој раније нису били. Били су у ситуацији да испред себе немају ђаке, него су морали да причају у камеру, а то није њихово природно стање. Како је пролазило време, били су све бољи и бољи. Прилагодили су се ситуацији и ствар је изузетно добро функционисала“, истиче Церовић.
Дениз Хоти из организације за развој каријере „Connecting“ каже да нам технологија омогућава да персонализујемо процес учења.
Са друге стране, подсећа, не смемо да заборавимо колико је важно да се млади људи сретну и мислим да нам је ковид то и показао.
„Све школе су потенцијална чворишта потенцијалних иновација и важно је да постоји размена, не само између вршњака, већ и између различитих генерација. Треба да учинимо све школе што приступачнијим и што занимљивијим, да оне постану генератори будућих промена и иновација, а да технологију користимо као ресурс који ће томе допринети“, каже Хоти.
ТопПрес/ Извор: РТС