Привредници из Србије први пут од почетка пандемије представљају своје производе уживо на прехрамбеном сајму Гулфуд у Дубаију, а већ првих дана приметно је велико интересовање за српску храну малопродајних ланаца и увозника Средњег истока, Азије и Африке.

Како је саопштено из Привредне коморе Србије (ПКС), највећи број састанака представници српских компанија имали су са потенцијалним партнерима из Уједињених Арапских Емирта (УАЕ), Либана, Јордана, Јемена, Египта и Индије, који су били у прилици да пробају нашу храну, воће, поврће, сокове, млечне производе и увере се у квалитет понуде.

Наступ 11 компанија из Србије на прехрамбеном сајму у Дубаију који се одржава од 21. до 25. фебруара организовале су ПКС и Развојна агенција Србије (РАС).

Помоћник министра привреде Катарина Јовановић Обрадовић рекла је да је Гулфуд важан за нашу прехрамбену индустрију јер омогућава да се фирме представе не само великом тржишту УАЕ већ и ширем региону и купцима из других земаља Азије и Африке.

Додаје да су на сајму наше компаније које су већ излагале, али да има и нових излагача.

Шеф Канцеларије ПКС у Дубаију Марко Селаковић истиче да је велики успех организовати тако велики сајам у време пандемије коронавириса, уз поштовање свих мера заштите.

„Наступ српских компанија које се предстаљају на сајму одсликава прехрамбену индустрију наше земље“, рекао је Селаковић који очекује добро позиционирање наше привреде на овим великим и захтевним тржиштима.

Млекара Шабац први пут на Гулфуду представља своје производе, а директорка продаје те млекаре каже да је сајам за њих изузетна прилика да квалитетан асортиман, који је већ позициониран на европском, руском и америчком тржишту, прошире и на земље УАЕ и региона Голфа.

Вукашин Цицмил, директор извоза и маркетинга у Фабрици дечје хране у Добановцима наглашава да је сајам у Дубаију добра прилика да се обнове стари и успоставе нови контакти и партнерства.

Новим пословима нада се и Слободан Поповић, директор фирме Натура густо из Параћина која прави мармеладе, сокове, ајвар, мајонез, кечап, као и здраве грицкалице.

Сувласник компаније Cold Pressok Београд Бранимир Костић подсећа да та фирма већ другу годину наступа на сајму у Дубаију и да су успели да обнове контакте, наставе преговоре и додаје да очекују успешан наступ.

Производ те фирме од ораха и веган беле чоколада био је у финалу овогодишњег такмичења Гулфуд иновативних производа у конкуренцији 265 производа из 44 земље у 10 категорија.

У Националном павиљону Србије производни и извозни потенцијал наше земље представљају компаније Master Fruits, Mambiko agrar, Cold Pressok, ИТН, Mirax agrar из Београда, ПИК Бечеј, Фабрика дечје хране Добановци, Natura Gusto из Параћина, Јафа Црвенка, BMN Malinas из Пожеге и Млекара Шабац.

Свету је представљена лепеза домаћих производа – смрзнуто, сушено и конзервирано воће и поврће, воћни преливи, џемови, млечни производи, дечија храна, хладно цеђени сокови, производи од екструдираног пиринча и хумуса, бутера, млека од коштичавог воћа…

УАЕ увозе више од 80 одсто прехрамбених производа од чега половину поново извозе у земље Залива и источну Африку.

Произвођачима који желе да извозе на тржиште УАЕ поседовање Халал сертификата даје додату вредност производу.

Тај сертификат је обавезан код производа као што су млеко, млечни производи, месо.

Сајам Гулфуд се простире на 100.000 квадрата, посета прелази 95.000 гостију годишње из око 100 земаља.

Ове године пријављено је 2.845 излагача.

ТопПрес/ Извор: Танјуг