Крагујевац – Прича о шумадијском бренду Heli Handmade креће из жеље једне маме да свет свог детета учини што ведријим и лепшим. Креирајући уникатну гардеробу и јединствене аксесоаре за своју бебу њен хоби игром случаја прераста у успешан модни бизнис. Како је изгледао пут успеха прича нам Снежана Коцановић, некадашња здравствена радница, а данас поносна власница бренда Heli Handmade. Захваљујући донацији Европске уније преко програма ЕУ ПРО, Снежана је унапредила своју производњу и данас живи свој сан, корачајући храбрим корацима даље у будућност.
Након породиљског одсуства, Снежана остаје без посла. Упркос упорном тражењу новог запослења, ова млада мама наилази на затворена врата. „Активно сам тражила посао, али су се сви моји покушаји завршавали безуспешно. И онда сам решила да ту ситуацију сагледам из другачије перспективе. Јесте да нисам зарађивала новац, али сам са друге стране имала слободно време које сам коначно могла да посветим својој новорођеној беби“, започиње своју причу Снежана Коцановић.
„Као и свака мама, била сам у потрази за лепом и јединственом одећом за бебу, али нисам успевала да јој купим ништа што ми се свиђало. И тако долазим на идеју да уместо конфекцијске гардеробе купим парче материјала и пробам сама да јој сашијем нешто. Тако настаје моја прва беби капица.“
Снежана није ни сањала да ће јој овај моменат одредити даљи професионални пут.
„Након прве капице, почела сам да шијем и друге ствари за моју бебу. Убрзо су ми се јавиле комшинице и пријатељице, које су се одушевиле мојим креацијама, и молиле ме да кренем да шијем и за њихову децу“, наставља своју причу Снежана и додаје да од тог тренутка њен мали хоби почиње да добија облик правог посла. Уз супругову помоћ, на кредит прво купује машину за вез, па онда и још једну већу машину која јој омогућава да знатно прошири асортиман производа а онда и оствари сарадњу са другим фирмама које су чуле за њену производњу.
Без искуства у предузетничким водама, Снежана схвата да су јој за опстанак на тржишту потребне веће машине. Тако креће да се информише о разним могућностима развоја сопственог пословања које се нуде кроз помоћ малим и средњим предузећима.
„Потражња је постајала све већа, а ја сам и даље радила у малој девојачкој соби и нисам знала како да дођем до додатних средстава за развој бизниса. Крајем 2019. године сазнајем за ЕУ ПРО јавни позив и одлучујем да конкуришем за бесповратна средства Европске уније. Нисам полагала велике наде да ћу успети, али ме ништа није коштало да покушам. Убрзо сам сазнала да сам прошла на конкурсу и тиме мој мали бизнис коначно добија могућност да прерасте у озбиљну производњу“, радосно нам прича Снежана.
Захваљујући донацији Снежанин хоби прераста у прави мали бизнис и тако настаје бренд Heli Handmade. Посао је временом кренуо да се интензивно шири па је производња укључила и прву радницу. Са овим унапређењима Хели Хандмаде планира да асортиман прошири на производњу пешкира и огртача за бебе.
Како је у склопу пројекта пружања помоћи кроз ЕУ ПРО програм обавезни део и друштвено-одговорна активност предузећа, Хели Хандмаде донира вртићу „Полетарац“ у Крагујевцу пешкире са логоом вртића. “Жеља ми је била да својим малим доприносом побољшам услове у вртићу за наше малишане“, завршава своју причу Снежана.
Предузеће Heli Handmade планира да у будућности унапреди своју интернет продају креирањем фото каталога који ће пласирати фирмама па и представљањем целокупног асортимана тржишту. У плану је и запошљавање нових кадрова и даље развијање бренда.
Европска унија је у сарадњи са Министарством за европске интеграције преко програма ЕУ ПРО подржала преко 200 микро и малих предузећа и предузетника са више од 4,3 милиона евра. Од тога чак 68 предузећа су у власништву жена. Бесповратна ЕУ средства су искоришћена за набавку нове опреме уз коју су предузећа унапредила производњу и конкурентност и отворила нова радна места.
Активности ЕУ ПРО-а, програма који доприноси равномернијем друштвено-економском развоју Србије, Европска унија подржава са укупно 25 милиона евра. Програм има за циљ да допринесе повећању конкурентности микро и малих предузећа, побољшању пословног окружења и унапређењу социјалне кохезије у 99 јединица локалне самоуправе, у два региона: Региону Шумадије и западне Србије и Региону јужне и источне Србије. Активности на терену спроводи УНОПС.
ТопПрес/ ЕУ ПРО