foto-profimedia

Помоћница министра државне управе и локалне самоуправе Марина Дражић изјавила је данас да је у овој години издато 30 одсто мање папирних извода у односу на претходну годину што, како је додала, значи да су грађани мање стајали у редовима пред шалтерима и плаћали таксе на папирне изводе. Евиденције о грађанима, односно матичне књиге се пребацују у електронски облик да би и подаци из њих могли да се размењују између институција и служби, навела је она и додала да је тај посао скоро завршен јер је 98 одсто података из матичних књига већ пребачено у електронски облик.

„До краја године очекујемо да овај посао буде завршен у потпуности, између осталог и због тога што ће матичари од 1. јануара 2019. године имати обавезу да раде директно у Регистру матичних књига“, рекла је Дражић, наведено је у саопштењу Министарства државне управе и локалне самоуправе.

Истакла је да се са МУП-ом ради на томе да се и Књига држављана прикључи овим електронским евиденцијама што ће, додала је, за грађане значити да и уверења о држављанству могу добити било где у Србији, без обзира на место где је чињеница држављанства уписана.

„Круна свега овога што радимо биће Централни регистар становништва. На том задатку смо заједно са Канцеларијом за ИТ и Кабинетом председнице Владе. Биће то једна свеобухватна евиденција, са свим подацима о грађанима који се сада налазе у различитим регистрима“, нагласила је Дражић.

Како је појаснила, органи и службе ће моћи по службеној дужности да прибављају податке за услуге које пружују грађанима и свака промена у некој од евиденција биће аутоматски ажурирана у Централном регистру становништа.

„На тај начин грађани неће прилагати бројну документацију да би остварили неко своје право у поступку, већ ће органи по службеној дужности, на брз и економичан начин, прибављати све потребне податке из Централног регистра становништва“, додала је Дражић.

ТопПрес/Извор: Танјуг