Изменама и допунама Закона о средњем образовању и васпитању решавају се одређена питања до пуне примене пројекта државне матуре, која је велики искорак на који се чека више од 10 година, поручио је данас ресорни министар Бранко Ружић.

Ружић је на седници Одбора за образовање, науку, технолошки развој и информатичко друштво рекао да се тим изменама и допунама жели остварити и континуитет са ученицима основних школа чије је здравствено стање тешко и који су у кућној изолацији.

„Желимо да прецизирамо наставу на даљину за њих“, поручио је Ружић и нагласио да се у сету усвојених закона на предлог Министарства, налази пет предлога о изменама и допунама ради, како каже, усклађивања са циљевима и реформом образовања, као и један предлог о иновационој делатности.

Ружић је рекао да предлог Закона о иновационој делатности предвиђа да се у иновациони систем укључи европски истраживачки приступ.

„Ова област уређена је системски законом из 2005, потом смо 2012. и 2013. године имали измене које нису биле суштинске, а сада је план да се иновациони систем усмери према пројектима који подстичу и привредни и друштвени развој“, нагласио је Ружић.

Он је навео и да се изменама предлаже да редовни ученици који похађају програм интернационалне матуре, похађају и део програма за смер гимназија или образовни профил у својству редовног ученика.

„Тако се ученику омогућава да стекне упоредо два програма средњег образовања, а регулисано је и право изласка и оцењивања на државну матуру“, навео је министар.

Оценио је и да се изменама и допунама Закона о средњем образовању и васпитању решавају одређена питања до пуне примене пројекта државне матуре, на коју се, истиче, чека више од 10 година.

„Сада је сазрела координација са високошколским установама и припремимо нашу инфарструктуру у систему како би све функционисало“, истакао је Ружић.

Како је навео, у области предшколског васпитања изменама и допунама се желело омогућити остваривање програма на страном језику, односно двојезична настава.

„У Закону о основама система образовања и васпитања и у изменама и допунама Закона о предшколском образовању прописали смо евиденцију о детету путем Јединственог образовног броја (ЈОБ)“, додао је Ружић.

Каже и да се предложеним допунама желе благовремено створити услови за ефикасну и стручну припрему за реализацију испита којима се завршава одређени ниво образовања.

„Да би то све функционисало важно је да се при Заводу за вредновање квалитета образовања коначно формира центар за испит што је складу са акционом планом за период од 2021-2023. године“, истакао је Ружић.

Он је додао да верује да ће нови Јединствени информациони систем просвете (ЈИСП) обезбедити неопходне податке центру за испите.

ТопПрес/ Извор: Танјуг