Трећег априла 2018. године ступио је на снагу Закон о безбедности саобраћаја по коме су пољопривредници имали рок од годину дана за пререгистрацију и замену старих таблица на тракторима, приколицама и радним машинама. За то је потребно издвојити и неколико десетина хиљада динара. Проблем је и што је велики број машина у употреби више од двадесет година.
„Пара немамо, не знам како ћемо то да урадимо и да ли ће то да се региструје, на неки начин неће смемо да изађемо на улицу“, наводи Драган Младеновић, пољопривредник из Рељинца.
Ни у Пчињском округу ситуација с механизацијом није боља, али се власници труде да их одржавају у добром стању.
У Војводини, где је претходних деценија набављено највише нових машина, не страхују ни власници старих трактора, зато што су углавном редовно сервисирани.
„Знам шта треба, то ћу све средити пре него одем на технички, треба кочнице, треба инсталације, треба све да буде исправно“, наводи повртар Саша Милосављевић.
Пољопривредна механизација, која од 4. априла не буде имала нове таблице сматраће се нерегистрованом, а пољопривредници су дужни да прикупе сву потребну документацију, као и папир о техничкој исправности.
„То подразумева да трактори и њихова прикључна возила имају трајну регистрацију и подлежу редовном годишњем техничком прегледу и осигурању, док радне машине спадају у редовну регистрацију“, објашњава Бојан Лаушев из „Дунав осигурања“.
Какво је интересовање пољопривредника за пререгистрацију трактора и како ће се саобраћајна полиција понашати након трећег априла, нисмо успели да сазнамо јер у полицијским управама нису желели да говоре о томе.
Пописом аграра 2012. године утврђено је да газдинства у Србији поседују око четристо хиљада трактора и око 25 хиљада комбајна – који су тада у просеку били стари око три деценије.
ТопПрес/ Извор: РТС, Небојша Ђорђевић