Возила са некомплетним издувним системима са којих су скинути катализатори, односно ДПФ филтери, неће моћи да испуне критеријуме око издувних гасова који ће важити од 5. јула па ће бити враћана са техничких прегледа као неисправна, рекао је данас за Танјуг директор сектора за возила АМСС – ЦМВ, Мирко Гордић.
Он је подсетио да одложене ставке Правилника о техничким прегледима који је донет пре три године почињу да важе почетком јула, а међу њима је и провера издувних система возила.
„Највећа од промена која ће се десити јесте мерење издувне емисије приликом вршења техничког прегледа. То значи да ће одређени број возила имати проблем да добије оверу техничке исправности углавном због неисправности самог система издувних гасова“, рекао је он.
Додао је да у Србији генерално има доста возила са неисправним системом за одвођење издувних гасова у погледу некомплетности.
„То су возилима на којима су поскидани катализатори код бензинаца или ДПФ филтери код дизел мотора. Ти делови су као заменски доста скупи за набавку и поновну уградњу“, рекао је он.
Издувни гасови до сада нису мерени приликом техничких прегледа што је у Србији довело до праксе да кад нешто нема функцију то се може уклонити.
„Таква возила су условно речено нормално настављала да раде. А власници нису размишљали много о квалитету издувних гасова и загађењу животне средине“, оценио је он.
Гордић је подсетио да се приликом увоза половних возила у Србију контролише да ли су издувни системи комплетни.
„Међутим, након испитивања у доста случајева се катализатори скидају и продају на тржишту због племенитих метала који су у њима. Таква возила практично нису исправна. Да би она од 5. јула могла прећи технички преглед мораће се довести у исправно стање, или неће моћи проћи технички преглед“, каже он.
Грађанима који се управо спремају на набавку половног возила савет је да провере њихову комплетну исправност, као и комплетност издувног система.
„Генерално највећи број враћених возила ће бити због некомплетности издувног система, а не због емисије у ваздух која ће бити измерена на техничком прегледу јер граничне вредности дефинисане Правилником нису толико строге“, рекао је он.
Додао је да ће то за власнике значити да или оспособе возила и комплетирају издувни систем на њима или да их замене.
Возила која имају погон на еколошка и алтернативна горива као што су TNG или CNG ће испунити захтеване параметре при контроли издувних гасова.
„Међутим, Правилник каже да возила на којој год врсти горива да раде морају испуњавати задате параметре. То значи да морају бити испуњени критеријуми који су постављени и за основно гориво у тим возилима, односно за бензин или дизел. Дакле за обе врсте горива у возилу“, објаснио је он.
Додаје да ће и камион који ради на мешавину дизела и TNG или CNG морати да испуни критеријуме за основно гориво.
ТопПрес/ Извор: Танјуг