Компанија „Књаз Милош“ у Аранђеловцу постала је део породице америчког „Пепсика“ и чешког произвођача безалкохолних пића „Мотони 1873“. У предузећу „Књаз Милош“, које је пре неколико година променило власника, 800 запослених производи 30 марки пића, а после овог преузимања, аранђеловачка минерална вода продаваће се у 200 земаља.
Књаз је од данас у фамилији „Пепсика“, у чијем саставу су и „Старбакс сокови“, „Гранини“, чипс „Леис“.
Уговор о продаји, у амбасади Чешке у Београду, потписали су власник „Књаза“ Андреј Јовановић, директор „Мотонија“ Алесандро Пасквал и потпредседник „Пепсика“ Кристоф Гиј. Од преузимања пре четири године од фонда „Мид Јуроп партнерса“ аранђеловачка фирма је постала два и по пута ефикаснија и профитабилнија.
Постала је регионални играч и дошло је време да буде у друштву најјачих фирми на свету. Баш као некада фабрика чипса која је продата „Пепсику“.
„Кад причамо да се одричемо наших брендова на полицама у Србији да то прелази у стране руке. Ево вам одговор на то. Ја сам са ‘Марбом’ у Хрватској био 11. бренд на полици која је била везана за чипсеве и сличне производе. Они су званично на позицији број један“, рекао је Андреј Јовановић, власник „Мид Јуроп партнерс“.
Доскорашњи власник „Књаза“ „Мид Јуроп партнерс“ најављује да ће новац од продаје реинвестирати у „Имлек“ и направити од њега најмодернију млекару у свету.
Куповина из трећег покушаја
Да је „Књаз“ добро радио и био тражен бренд, потврђује податак да су га садашњи власници купили тек из трећег покушаја.
„Видите да је лого ‘Књаза’ Милоша на врху наших производа у свету јер је бренд који квалитетом то заслужује. Купили смо сличне фирме у Бугарској, Словачкој, Мађарској и тридесет пута увећали производњу. Када је реч о броју радника, нема отпуштања, већ само већег обима посла и више запослених“, навео је Алесандро Пасквале, власник „Матонија 1873“.
Према речима директора „Пепсика“ Кристофа Жилија, та компанија продаје милијарду комада производа дневно широм света.
„‘Књаз Милош’ је био регионално најпознатија минерална вода. Неки регионални брендови остаће регионални, али од данас ће минерална вода бити светски позната, као што је ‘пепси макс’ као и остали иновативни производи“, истакао је Жили.
„Књаз“ је годишње приходовао 75 милиона евра.
Нови власник се обавезао да ће наставити, не само производну већ и улогу у развоју локалне заједнице.
„Компанија ‘Књаз Милош’ сваке године уплати, прошле године је уплатила у буџет Републике Србије 11 милиона евра. Ове године, ако се не варам, то ће бити и више“, рекао је председник Привредне коморе Србије, Марко Чадеж.
Куповина „Књаз Милоша“ претходи посети председника Чешке Милоша Земана Србији, који у септембру долази са представницима 50 великих компанија. Чешка је, каже амбасадор Томаш Пухта, четврти инвеститор у Србији, а робна размена двеју земаља око милијарду евра годишње.
ToпПрес/ Извор: РТС