Држава је донела одлуку о забрани увоза возила која се у Немачкој предају на рециклажу,
уз стимулацију државе од 4.000 евра за куповину нових возила. Сва та возила намењена замени „старо за ново“ и даљој рециклажи, која су раније, без обзира на еко-норму мотора, била она „евро три“ или „евро четири“, без проблема стизала на наше друмове, више неће моћи да се оцарине и увезу у Србију.
То је прва реакција на протеривање великих загађивача са европских друмава, која је отпочела у Немачкој.
,,Само зато што држава није наплатила еко-таксу на половна возила, а уредно их наплаћује за нова возила, и то у износу од 12.000 динара по тони, наш буџет остао је „краћи“ за око два милиона евра у последња два месеца“, каже Бобан Николић, генсек Српске асоцијације увозника нових возила.
Он за „Новости“ износи податак да је од почетка године до 1. марта увезено 19.027 половних возила, чија структура је поражавајућа. Тако је возила са „евро три“ мотором, старих између 13 и 19 година, увезено 10.701, са „евро четири“ мотором 5.055, са „евро пет“ мотором 2.841 …
,,Фрапантно делује податак да су продата само 3.364 нова аутомобила, што представља однос 1:6 у корист половњака“, истиче Николић.
Увозници нових аутомобила, али и поборници екологије, са много више оптимизма чекају наредни период.
,,Сама чињеница да је министар екологије отворио Београдски сајам аутомобила, први пут у историји, довољно говори да ће се и код нас ствари веома брзо мењати“, каже Милош Петровић, председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила.
Ова асоцијација је у среду организовала и стручни скуп на тему електричних и хибридних возила, у сарадњи са Машинским факултетом који је, а податак звучи стварно нестварно, још пре 35 година конструисао електрични аутобус за потребе ФАП.
ПОДСТИЦАЈИ И СУБВЕНЦИЈЕ
Јасно је да ће у наредном периоду држава Србија, уз пооштравање увоза половних аутомобила, утицати и на бољу понуду и већу приступачност електричних и хибридних возила на нашем тржишту. Акценат ће бити, како је у среду истакнуто на овом скупу, на подстицајима и субвенцијама. А прво је подстицаје, у среду је истакнуто, увело Јавно предузеће „Паркинг сервис“ из Лазаревца, које је донело одлуку да се на територији града коју оно покрива не наплаћује паркинг за електрична и хибридна возила.
ToпПрес/ Извор: Вечерње новости