Уколико вам телефоном јаве да сте освојили награду или вас позву на презентацију неког производа, отворите „широм очи“ и реците хвала нисам заинтересован, јер сте сигурно жртва лажних трговаца и преваре, упозорио је данас председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић.
Он је рекао Танјугу да лажни трговци злоупотребљавају личне податке грађана, налазе рупе у закону како би избегли казне, служе се различитим манипулацијама, гасе и мењају жиро рачуне и адресе фирми, а пре свега добро испитају тржиште и одреде циљне групе за превару.
Каже да је лажним трговцима тешко ући у траг и да поступци против њих могу бити дуги и без резултата, јер се ради од добро умреженом систему иза којег стоје правни заступници и адвокати, који добро познају „рупе“ у законима.
Навео је пример једне фирме која је остварила профит прошле године већи од четири милиона и додао да иза таквих организација стоји прејак банкарски и трговачки лоби.
Паповић је рекао да преваранти нуде робу и под закуп, како би избегли закон о Заштити потрошача, позивајући се на Закон о облигационом поступку.
Објаснио је да се најчешће служе преварама, када телефоном позову „клијента“ да дође на презентацију неког производа или га обавесте да је добио поклон, који ће стићи на кућну адресу.
Најчешће су у понуди, казао је, јастуци, јоргани и кући уређаји за који само треба да се потпише отпремница или плати поштарина.
Међутим, додаје да се у пакету налази и уговор, па уколико потрошач не почне са плаћањем, аутоматски се новац одбија од плате или пензије.
На мети лажних трговаца најчешће су пензионери, рекао је и нагласио да је кључно питање одакле тим фирмама лични подаци грађана и бројеви њихових жиро рачуна.
Истакао је за Танјуг да је Национална организација потрошача Србије отворила саветовалишта за грађане широм земље, како би упознали грађане са опасностима којима су изложени од лажних трговаца и превараната, као и да се стално ажурира сајт Превара.