Потпредседник Владе Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је данас да коначни подаци о броју долазака туриста у Србију за целу 2019. указују да је у туристичком смислу прошла година била рекордна, с најбољим резултатима до сада.
У изјави за Танјуг, он је навео да је прошле године у Србији боравило 3.689.983 госта, што представља раст од 7,6 одсто, а од тог броја 1.846.551 били су страни туристи, а 1.843.432 домаћи.
„По први пут број страних гостију премашио је домаће, па смо тако имали за 3.119 више страних него домаћих туриста“, додао је Љајић.
Поред тога, истакао је, први пут је премашена и цифра од десет милиона ноћења, којих је било укупно 10.073.299, што је пораст од 7,9 одсто у односу на 2018. годину.
„На тај начин, годину дана раније него што је то дефинисала Стратегија развоја туризма, остварени су резултати који су предвиђани за 2020. годину“, закључио је Љајић.
Рекордним резултатима у туризму задовољна је и директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић јер се показало да су очекивања да ће Србија прећи 10 милиона ноћења била оправдана.
„То је за чак осам процената више него у 2018. а када су у питању доласци туриста ту имамо повећање од 7,6 процената и нешто више од 3.690.000 долазака“, рекла је Лабовићева.
Она је подсетила да је девизни прилив од туризма за првих 11 месеци прошле године износио милијарду и 287 милиона евра, што је повећање од 7,8 процената.
„Очекујемо да ће када нам стигну резултати за децембар месец цифра за 2019. годину бити већа него у 2018. години те ће и у том смислу прошла година бити рекордна“, рекла је директорка ТОС-а.
Резултатима у туризму значајно ће ове године допринети и 42. Међународни сајам туризма, највећи у овом делу Европе, који ће бити одржан од 20. до 23. фебруара под слоганом „Пут под ноге“.
Са пратећим манифестацијама, 16. Међународним сајам хотелско-угоститељске опреме ХОРЕЦА-ОПРЕМА, 11. Међународним сајмом вина BEOWINE и 16. Сајмом сувенира „ВИДИ СРБИЈУ“ – сајам туризма објединиће и промовисати комплетну туристичко-угоститељску привреду.
„За нас је сајам јако важан јер се ту Србија представља на једном месту, нашим грађанима али и онима који дођу из региона, и ту могу да виде оно што Србија нуди од својих туристичких производа“, каже Лабовићева.
Додаје да ће у једној од хала ТОС и све остале локалне туристичке организације Србије ће бити присутне са својим програмима и информацијама где је све могуће провести одмор у Србији.
„Током сајма туризма ТОС ће по шеснаести пут организовати Сајам сувенира на коме ће 30 излагача представити сувенире произведене у нашој земљи „, рекла је Лабовићева.
Београдски сајам је најавио да ће на сајму хотелско-угоститељске опреме нови излагачи бити из Италије, Хрватске, Грчке и Србије, а по први пут ће учествовати и ИКЕА.
На сајму вине – BeoWine 2020 уз вина, ракије и друга пиће биће представљен и вински туризам.
ТопПрес/ Извор: Танјуг