Образовање мора да буде бесплатно и доступно свима и то је један од предуслова за искорењивање глади и сиромаштва, општи је став младих испитаника у истраживању које је спровео Тимочки омладински центар ТОЦ у сарадњи са Центром за високе економске студије ЦЕВЕС.
На Међународни дан образовања ТОЦ је саопштио да млади широм Србије као најважнији циљ истичу доступно бесплатно и квалитетно образовање.
За остваривање глобалних циљева одрживог развоја за младе у Србији по важности следе универзална покривеност социјалном заштитом и искорењивање глади, један је од резултата истраживања „Млади и Циљеви одржвиог развоја“.
Истраживање рађено крајем прошле године показало је и да квалитету образовања мање значаја придају средњошколци него студенти и они који су запослени било са средњим или високим образовањем.
Директор ТОЦ Горан Радисављевић наводи и да су многи млади указали да, иако је основно и средње образовање бесплатно, постоје додатни трошкови који лимитирају младе који не живе у универзитетским центрима да наставе школовање и стекну више и високо образовање.
У истраживању, чији је аутор Бобан Стојановић, као генерални закључак на ову тему наводи се да млади сматрају да се пре свега мора обезбедити доступност образовања, а онда радити на квалитету и увезивању са тржиштем рада, са много више практичног образовања.
Истраживање је показало и да више од 70 посто младих у Србији уопште није упознато са УН Агендом за одрживи развој до 2030. године.
Радисављевић наводи да више од 94 посто младих испитаника заштиту животне средине издваја као најважнију међу циљевима одрживог развоја.
„Приметно је да је код готово свих учесника јако развијен и страх да је природа у Србији неповратно уништена и да ћемо се са последицама тек суочити“, наводи он.
На иницијативу УНЕСЦО-а Међународни дан образовања обележава се ове године, 24. јануара, по четврти пут.
Према подацима УН прошле године око 265 милиона деце и тинејџера широм света није имало приступ образовању, или једном започето образовање не може да приведе крају.
ТопПрес/ Извор: Танјуг