Веома је важно што смо се успешно прилагодили да радове на путевима обављамо и по лошем времену, као што је данас, за разлику од раније када је било незамисливо да се овакви радови обављају у децембру по снегу, рекао је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
„Мораћемо да радимо и у јануару и у фебруару уколико желимо да успемо, а успех је то што данас градимо 10 ауто-путева, пројектујемо и радимо више од 1.200 км брзих саобраћајница. Хоћемо да људима, не само из Крушевца и Појата, покажемо шта се овде ради а овај ауто-пут дугачак 112 км биће најмодернији у целој југоисточној Европи “ рекао је он.
Истакао је да ће тек када прођу тим путем људи бити свесни шта се сада гради и да ће иза садашње политичке администрације остати модерни ауто-путеви, најбрже пруге у југоисточној Европи, вредни еколошки пројекти, реалан раст плата.
„Ми се нећемо повући док све ове пројекте не завршимо. Ми мењамо перспективу ове државе и Србија постаје земља у коју страни радници долазе да нађу своју будућност“, истакао је Момировић.
Указао је да план 2020-2025 није политичка мантра него реалан план и циљ чији је тежи део већ одрађен и да „морамо да останемо фокусирани и свежи и да завршимо ово што смо започели“.
Шеф пројекта Бехтел-Енке Викнајсон Тевендран је навео да ова компанија као извођач и поред временских услова који нису најбољи наставља да ради бетонске радове као и радове на инсталирању дренажних постројења.
„Земљани радови нажалост не могу да се одвијају како на сектору 1 тако и на сектору 3 али оно што може да се ради, ми радимо“, рекао је Тевендран.
Директор Коридора Србије Александар Антић је истакао да је акценат сада на деоници од Појата до Крушевца, дугој око 28 км где је урађено скоро 70 одсто земљаних и радова на изградњи насипа.
„Један од приоритета су нам сада мостови, а овај који обилазимо данас, други преко Западне Мораве, је уједно и најдужи мост на секцији 1 дугачак 596 м. На њему се завршавају распони, греде, у Ћићевцу се производе носачи за потребе изградње овог моста и они представаљају кључну конструикцији преко које ће ићи коловозне плоче“, објаснио је Антић.
Истакао је да тренутни временски услови истина не погодују земљаним радовима али да се сваки тренутак лепог времена користи за реализацију земљаних радова.
Према његовим речима постоји више приоритета око изградње ауто пута, од којих је један наравно рок и да ће се учинити све да се испоштује планирана динамика.
Ипак, како је нагласио кључни приоритет је квалитет а компаније ангажоване на радовима, према његовој оцени, квалитет држе у првом плану.
Крушевац добија најмодернији пречишћивач отпадних вода
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре изјавио је да је изградњом постројења за пречишћавање отпадних вода у Крушевцу за које је министарство, након успешног пробног рада, издало употребну дозволу решен велики еколошки проблем у Крушевцу.
Он је приликом обиласка постројења рекао да је око 75 одсто Крушевца прекривено канализационом и колекторском мрежом и да овај еколошки пројекат помера Србију напред.
„Ово нису апстрактне приче и ми морамо овакве пројекте да спроведемо на 80 одсто територије Србије. Ово је велики успех и морамо да захвалимо нашим европским партнерима КФВ банци на великој помоћи и подршци, изјавио је Момировић.
Постројење за пречишћавање отпадних вода у Крушевцу изграђено је у складу са стандардима Европске уније и реч је о првом постројењу у Србији које укључује и соларно сушење канализационог муља, чиме он постаје енергетска сировина за индустрију цемента.
Момировић је нагласио да ситуација у Србији није баш најбоља јер највећи део отпадних вода иде директно у реке и користи се за пиће.
Додао је да Србија сада има економски капацитет да реши овај проблем који је деценијама гуран под тепих и навео да је циљ да се у наредних пет година инвестира више од четири милијарде евра и изгради више од 6.000 км канализационе инфраструктуре и више стотина постројења за пречишћавање отпадних вода.
Градоначелница Крушевца Јасмина Палуровић је истакла да је ово једно од најмодернијих постројења не само у нашој земљи, већ и у региону и којим је потпуно решен проблем прикупљања и пречишћавања отпадних вода у Крушевцу.
Директор Јавног комуналног предузећа „Водовод – Крушевац“ Владимир Милосављевић је истакао да систем за пречишћавање чија је изградња трајала три године, сврстава Крушевац у ред технолошки развијених и уређених градова у Европи.
Изградња централног постројења капацитета вредна 14,3 милиона евра завршена је средином прошле године, након чега је уследио пробни рад и оптимизација технолошких радних параметара.
Паралелно са изградњом постројења, изграђено је и 60 км канализационе и колекторске мреже којом је повећана покривеност града канализационом мрежом, а на мрежу су повезана и села Велико Головоде, Модрица, Липовац и Пакашница.
ТопПрес/ Извор: Танјуг